۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 704184

مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: حوزویان می بایست در همه بخش‌های فرهنگی و اقتصادی در کنار توجه به معنویت جامعه، تلاش کنند و به آنان ایده متناسب با نگاه دینی ارائه دهند.

حوزویان، ایده پردازان نظام اسلامی هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان آیت الله سید مصباح عاملی در نشستی که مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و مشاور استاندار خراسان رضوی در امور روحانیت در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان حضور داشتند، با اشاره به توقع و مطالبه مقام معظم رهبری از حوزه‌های علمیه و به ویژه حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: با عنایت به نیازها و رسالت های حوزوی که از زمان غیبت کبری تا کنون وجود داشته و البته تنوع و گستردگی جامعه امروزی و نیازهای فراوان آن در جنبه های آموزشی، معنوی، فرهنگی و تبلیغی این وظیفه در چهار عرصه حوزه، جامعه، نظام و بین الملل، گسترش یافته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: برای انجام این رسالت و پاسخگویی به نیازها می بایست به تربیت نیرو پرداخت که البته کار بزرگی است و باید افزایش مهارت‌ها و دانش های گوناگون در سطوح و رده های مختلف و همه عرصه ها اتفاق بیفتد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محوریت روحانیت به پیروزی رسیده و از این رو برای اثر داشتن در نظام اسلامی می بایست ارتباط میان حوزه و نظام وجود داشته باشد، گفت: حوزویان می بایست در همه بخش‌های فرهنگی و اقتصادی در کنار توجه به معنویت جامعه، تلاش کنند و به آنان ایده متناسب با نگاه دینی ارائه دهند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه باید محتوای متناسب با مسائل روز از سوی حوزه علمیه ارائه شود، گفت: حوزه علمیه می بایست به آحاد جامعه نظام اسلامی پاسخ دهد که این مسئله به کار و تلاش نیاز دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه پاسخ به نیازهای گفته شده به زیر ساخت های تربیتی، آموزشی و غیره نیاز دارد، ابراز کرد: برای تقویت و توانمندسازی نیرو در حوزه علمیه با توجه به ظرفیت و تنوع برنامه‌های آن باید به امکانات و زیرساخت ها نیز توجه شود.

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.