خراسان شمالی- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی هشدار داد.

تعداد قربانیان کرونا در خراسان شمالی ۳ رقمی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی گفت: متاسفانه موارد بستری در بیمارستان به دلیل بیماری کووید ۱۹ در استان رو به افزایش است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بخصوص در صنوف ضروری است.

دکتر هاشمی تاکید کرد: تغییر رفتار افراد در سطح جامعه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نگران کننده است و کار ما را مشکل تر می کند.

وی با بیان این که بیماران با حال و شرایط بدتری مراجعه می کنند، تصریح کرد: آمار مراجعه کنندگان در بجنورد نسبت به دیگر شهرستان های استان بالاتر است، اما طی روزهای اخیر بیشتر مراجعه کنندگان از رازوجرگلان و مانه و سملقان هستند که هشدار جدی برای فاصله گذاری اجتماعی را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهرها و روستاها ضروری است و باید جدی تلقی شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، تا ظهر ۲۲ اردیبهشت، ۱۳۰۴ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد آمار فوتی ها نیز به ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

دکتر هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان ها نیز اظهار داشت: در شهرستان های بجنورد ۶۱۱ نفر، شیروان ۱۶۶ نفر، فاروج ۸۹ نفر، مانه و سملقان ۱۱۹ نفر، جاجرم ۴۲ نفر، گرمه ۳۲ نفر، راز و جرگلان ۸۲ نفر و اسفراین ۱۶۳ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند.️

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۵۵۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

وی افزود: آزمایش ۱۷۳۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۵۵ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.