امسال تمام کلاس‌های اوقات‌فراغت زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به‌صورت مجازی و از طریق شبکه اجتماعی «شاد» برگزار می‌شود.

برگزاری کلاس‌های اوقات‌فراغت دانش‌آموزان به‌صورت مجازی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به رعایت احتیاط و پیشگیری از احتمال هر نوع پیشامدی تأکید کرد و بر همین اساس گفت: تمامی کلاس‌های اوقات‌فراغت آموزش و پرورش استان از ۱۴ تیر ۹۹ به‌صورت مجازی برگزار می شود.

او افزود: تمام پایگاه‌های اوقات‌فراغت زیرنظر آموزش و پرروش در خراسان رضوی کلاس‌هایشان را به‌صورت مجازی و زیر نظر شبکه شاد برگزار می‌کنند. این پایگاه‌ها مراکز دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مدارس منتخب کانون‌های پرورش فکری، مرکز پژوهش‌ها، سازمان دانش‌آموزی، بسیج و هلال احمر دانش‌آموزشی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی را شامل می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه محتوای کلاس‌ها نسبت به کلاس‌های حضوری تغییری نکرده است، ادامه داد: کلاس‌های مجازی با همان محتوای کلاس‌های حضوری که در سال‌های گذشته در پایگاه‌های اوقات‌فراغت ارائه می‌شده است، برگزار می‌شود که هر پایگاه و مرکز فرهنگی در تعیین محتوایی که قرار است به‌صورت مجازی تولید کند نقش دارد.
خدابنده بیان کرد: هدف از برگزاری کلاس‌ها به‌ صورت مجاری، روحیه‌دادن به دانش‌آموزان و حفظ سلامت جسم و روان آن‌هاست. همچنین سعی داریم به شعار خودمان یعنی "هر دانش‌آموز، یک مهارت" جامه عمل بپوشانیم.
او درباره اشکالات احتمالی شبکه شاد نیز تصریح کرد: از آنجا که هنوز کار در حوزه اوقات‌فراغت شروع نشده است، نمی‌دانیم با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد، اما در مسیر حرکت هر اشکالی را برطرف می‌کنیم تا دانش‌آموزان به نحو مطلوب از کلاس‌ها بهره‌مند شوند.
هنرهای دستی، تجسمی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی، رسانه و فضای مجازی، برگزاری برنامه میهمانی جوانه‌ها، برگزاری کلاس‌های فرهنگی از جمله کلاس‌های قرآنی و کلاس‌های امام‌شناسی، فعالیت انجمن‌های بیست‌گانه کانون‌های فرهنگی و هنری و برگزاری اردوهای مجازی، برخی برنامه‌های اوقات‌فراغت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هستند که امسال به‌صورت مجازی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
کلاس‌های اوقات‌فراغت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ۱۴ تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.