با راه‌اندازی سامانه استحقاق سنجی تامین اجتماعی از مراجعه حضوری ۲.۷ میلیون نفر برای تمدید اعتبار دفترچه درمانی در استان خراسان رضوی پیشگیری شده است.

پیشگیری از مراجعه ۲.۷ میلیون نفر برای تمدید دفترچه تامین اجتماعی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تمدید غیرحضوری دفترچه‌های درمانی از ابتدای خرداد ماه امسال توسط سامانه استحقاق سنجی درمان یکی از اقدامات تامین اجتماعی کشور برای پیشگیری و مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

دکتر حمید داستانی افزود: در این طرح نیاز به مراجعه حضوری برای تمدید اعتبار دفترچه از سوی بیمه‌شدگان نیست و بیمه‌شدگان با ارسال کد ملی خود از طریق تلفن همراه، پیامک یا اینترنت می‌توانند دفترچه خود را تمدید کرده یا از وضعیت اعتبار آن کسب اطلاع کنند.

وی ادامه داد: در این راستا ۶ روش ساده برای تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی تعیین شده که یکی از آنها وارد کردن کد ملی به شماره #۱۴۲۰*۴* است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی از توزیع بیش از چهار هزار پمفلت و بروشور برای اطلاع رسانی و آگاهی بیمه شدگان از تمدید غیر حضوری دفترچه‌های درمانی خبر داد.

وی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان خراسان رضوی را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد ۴۸ درصد جمعیت این استان  است.

تامین اجتماعی خراسان رضوی دارای ۱۹ مرکز درمانی شامل سه بیمارستان در شهرستان‌های مشهد و تربت‌حیدریه و ۱۶ کلینیک و پلی کلینیک در این استان است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.