مدیر جهادکشاورزی مشهد گفت: عوامل برداشت و مراکز خرید گندم، جو و کلزا مورد پایش ویروس کرونا قرار می‌گیرند.

پایش کرونا برای عوامل برداشت محصولات کشاورزی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، امید طهماسبی زاده مدیر جهادکشاورزی مشهد گفت: با توجه به شروع فصل برداشت محصولات گندم، جو و کلزا در مشهد، عوامل برداشت شامل کمباین‌ها و مأموران خرید در مراکز خرید، تحت عملیات پایش ویروس کرونا قرار می‌گیرند.
او افزود: به‌منظور پیشگیری از هرگونه ایجاد زمینه ابتلاء به بیماری کرونا و برای ارتقای سلامت عمومی، همه کمباین دارانی که برای فعالیت در فصل برداشت گندم وارد این شهرستان شده اند، به‌صورت اصولی ساماندهی می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: برای پایش سلامت کمباین داران در مشهد به نحوی اقدام می‌شود که قبل از صدور مجوز ورود و فعالیت در حوزه کشاورزی، مکلف به همراه داشتن گواهی سلامت و کارت تردد باشند و در مبدأ نیز کمباین و سایر ادوات خود را ضدعفونی کنند.
طهماسبی زاده بیان کرد: کمباین داران در مبادی ورودی نیز توسط اکیپ‌های مستقر تب سنجی می‌شوند و برای کنترل و پایش آنان در مدت حضور، لیست مشخصات کمباین داران و گروه همراه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.
او تصریح کرد: سلامت کمباین داران در طول زمان حضور در محدوده شهر به‌صورت مستمر از سوی تیم تلفیقی از دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی نظارت می‌شود تا ضمن انجام اقدام‌های مرتبط با فصل برداشت محصولاتی نظیر گندم و ارائه خدمات به کشاورزان، دغدغه‌ای برای سلامت مشهد به وجود نیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.