به مناسبت بزرگداشت روز «عفاف و حجاب»،روز گذشته آثار به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با محوریت «عفاف و حجاب و واقعه گوهرشاد» معرفی شد.

آثار به نشر با موضوع «عفاف و حجاب» معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین سعیدی؛ مدیر عامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) موضوع سبک زندگی اسلامی– ایرانی را به عنوان یکی از موضوعات محوری در دور جدید تدوین موضوعات این انتشارات معرفی و ابراز کرد: بر اساس رویکرد مذکور «حجاب و عفاف و خانواده» یکی از ریزموضوعات در حوزه سبک زندگی اسلامی- ایرانی به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر مورد توجه جدی به نشر در سفارش محتوا به برخی از نویسندگان قرار گرفته و تا کنون آثار متعددی با این موضوع منتشر شده است.

وی به ۱۲ عنوان کتاب با محوریت «حجاب و عفاف» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به همت به نشر در دو سال اخیر به چاپ رسیده اشاره کرد و افزود: مجموعه «قصه‌های حنانه» اثر علی باباجانی از نویسندگان برجسته کشور در حوزه کودک است که با محوریت «حجاب و عفاف»   با روایتی شیرین و تصویرگری جذاب در قالب ۱۰ جلد توسط این انتشارات به چاپ رسیده است.

مدیر عامل به نشر از کتاب‌های رمان تحت عنوان «ماه در آینه» و «دریا و آتش» به عنوان آثار دیگر به نشر با موضوع «حجاب» نام برد و گفت: کتاب ماه در آینه توسط امیرمهدی مراد حاصل، با برداشتی نوجوانانه از کتاب «فلسفه حجاب» شهید مرتضی مطهری در قالبی داستانی تألیف و منتشر شده است.

سعیدی اضافه کرد: کتاب «دریا و آتش» نیز نوشته ناصر نادری است که در قالب رمانی جذاب برای دانش آموزان در قالب مکاتبات دختری به نام مهناز  با معلم پرورشی خود با محوریت سؤالات و ابهامات او درباره مسئله حجاب می‌پردازد که به دلیل شغل پدرش در خارج از کشور زندگی می‌کند.

وی به کتاب‌های «اوسنه گوهرشاد» و «مردمان قصه کنند» نوشته سعید تشکری با محوریت موضوع «واقعه مسجد گوهرشاد» اشاره کرد و افزود: این دو کتاب به همت به نشر چاپ و منتشر شده است.

مدیر عامل به نشر کتاب «اوسنه گوهرشاد» را به عنوان یکی از آثار پرمخاطب به نشر و اثر برگزیده نخستین جشنواره شهید اندرزگو بیان کرد و گفت: این اثر یک رمان فانتزی و خواندنی است که به ماجراهای وقایع مسجد گوهرشاد، مدرسه پریزاد و شخصیت بانو گوهرشاد می‌پردازد.

سعیدی ادامه داد: کتاب «مردمان قصه کنند» نیز براساس گردآوری خاطرات و روایت‌هایی از افراد واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد تدوین و توسط این انتشارات به چاپ رسیده است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.