کتابخانۀ کتب جیبی آستان قدس رضوی با دارا بودن بیش از ۵۴ هزار عنوان کتاب، عنوان نخستین کتابخانۀ جیبی کشور را از آن خود کرده است.

کتابخانه آستان قدس رضوی، اولین امانتکدۀ کتب جیبی در کشور

به گزارش قدس آنلاین، احمد خسروی مسئول امانتکدۀ کتب جیبی کتابخانۀ آستان قدس رضوی با اشاره به کتابخانه کتب جیبی این آستان به عنوان اولین امانتکدۀ کتاب جیبی در کشور، گفت: این کتابخانه در محل کتابخانۀ آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی (ره) از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس، در سال ۱۳۹۴ در هر دو واحد برادران و خواهران افتتاح شده است.

او افزود: از مهم‌ترین مزیت‌های این منابع، حجم کم و اندازۀ کوچک آن است که امکان مطالعه را در هر زمان و مکانی به‌راحتی میسر می‌کند.
مسئول امانتکدۀ کتب جیبی کتابخانۀ آستان قدس رضوی ادامه داد: این مجموعۀ منحصر به‌ فرد، بیش از ۵۴ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب جیبی در موضوعات مختلف دارد و منابع آن همچون سایر منابع کتابخانه، به مدت یک ماه به اعضا امانت داده می‌شود.
خسروی بیان کرد: امکان استفاده از این منابع برای سایر اعضای کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در قالب امانت بین کتابخانه‌ای فراهم شده و امکان امانت منابع به سازمان‌ها نیز برای بهره‌مندی کارکنان سازمان‌های مختلف در قالب امانت بین سازمانی وجود دارد.
او  تصریح کرد: در ایران، اندازه کتاب جیبی ۱۱ در ۵/۱۶ سانتی‌متر و اندازۀ کتاب جیبی پالتویی ۱۲ در ۲۰ سانتی‌متر است.
مسئول امانتکدۀ کتب جیبی کتابخانۀ آستان قدس رضوی تاکید کرد: انتشار کتاب‌های جیبی در ایران به اواخر دهۀ ۱۳۳۰ خورشیدی برمی‌گردد و نخستین کتاب‌های قطع جیبی را می‌توان در میان نسخه‌های خطی و بیاض پیدا کرد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.