مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایشگاه‌های فعال در بحث کرونا در مشهد ۴ برابر افزایش یافت.

فعالیت ۱۲ آزمایشگاه برای انجام تست کرونا در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمود محمودی مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۲ آزمایشگاه دولتی، غیردولتی و خصوصی در حوزه نمونه‌گیری‌های کووید- ۱۹ در مشهد فعال است.

او افزود: تعداد آزمایش‌های روزانه در مراکز دانشگاهی با افزایش ۶۵۰ موردی نمونه‌گیری‌ها در هر روز همراه بوده و در ایام موج دوم، سرعت خدمات‌رسانی را به نسبت موج اول افزایش داده‌ایم تا اقدامات درمانی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.
مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم‌اکنون آزمایشگاه‌های ۳ مرکز درمانی دانشگاهی امام رضا (ع)، شریعتی و قائم (عج) در بحث تست‌ها و نمونه‌گیری‌های کرونایی فعال هستند، در حالی که در زمان موج نخست بحران کرونا تنها یک آزمایشگاه دانشگاهی فعال بود.
محمودی بیان کرد: در بخش غیردانشگاهی هم دو آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی و بیمارستان امام حسین (ع) در بحث تست‌ها و نمونه‌گیری‌های کووید- ۱۹ از روز نخست شیوع بحران کرونا در کشور فعال بوده و همچنان ارائه خدمات دارند و در بخش خصوصی نیز در حال حاضر ۷ آزمایشگاه فعال هستند.
او تصریح کرد: هم‌اکنون مجموع آزمایشگاه‌های فعال دولتی، غیردولتی و خصوصی مشهد در بحث تست‌ها و نمونه‌گیری‌های کووید-۱۹، ۱۲ آزمایشگاه است و نسبت به روزهای نخست که تنها ۳ آزمایشگاه بیمارستان‌های امام رضا (ع) و امام حسین (ع) و جهاد دانشگاهی در این خصوص فعال بود رشدی ۴ برابری داشته است.
مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اقدامات آزمایشگاهی مرتبط با تشخیص بیماری کرونا از لحظه تحویل نمونه تا زمان تشخیص و اعلام نتیجه حداکثر ۴۸ ساعت زمان می‌برد، تاکید کرد: نتایج تشخیصی نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی با استفاده از دقیق‌ترین و بروزترین روش‌های آزمایشگاهی حاصل می‌شود.
محمودی با ذکر این نکته که هیچگونه نگرانی در جهت تداخلات آزمایشگاهی و ارتباطات بیمار عادی با بیمار کرونایی در آزمایشگاه‌ها وجود ندارد، بیان اظهار کرد: در این آزمایشگاه‌ها محل و مکان مراجعه، تردد و نمونه‌گیری برای بیماران کرونایی متفاوت بوده و برای بیماران عادی جای نگرانی به‌جهت مشترک‌بودن این محل‌ها و مکان‌ها نبوده و نیست.
او افزود: تمامی خدمات آزمایشگاهی غیرکرونایی در حوزه‌ها و موضوعات مختلف به مردم ارائه می‌شود و اینگونه خدمات تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار نگرفته است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.