مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: هدف اصلی کمیته امداد توانمند سازی و کرامت بخشی به افراد مستضعف جامعه است که هرسال خدمات و کمک به آنها بیشتر شده است.

بهره مندی ۲۰۰ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه با توجه خدمات کمیته امداد که ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش را بهره‌مند کرده است، گفت: مدار توانمند سازی کمیته امداد فقط تک خطی نیست بلکه در تمام فعالیت‌ها منجر به کمک می‌شود.
او با اشاره به بسته‌های کمک معیشتی برای خانوار تحت پوشش کمیته امداد، افزود: مبلغی که ماهانه برای خانوار واریز می‌شود کفاف امور زندگی آنها را نمی کند، زیرا شرایط اقتصادی فعلی جامعه نابسامان است و امیدواریم  با همکاری دولت این مبلغ بیشتر شود.

همکاری بنیاد مسکن و کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: شرایط فعلی اقتصادی جامعه و تورم باعث افزایش طبقه فقر شده است که یکی از نیازهای مهم محرومین اجاره مسکن است و برای آن‌ها به آرزو تبدیل شده که در این خصوص یک وام ۴۰ میلیون تومانی از طرف بنیاد مسکن و نیم دیگری از آن هم کمیته امداد برای تهیه مسکن پرداخت می‌شود.
آسوده بیان کرد: در بحث و مسائل آموزشی ۲ کار عمده انجام می شود، بخش تربیتی و فرهنگی خانواده که با آموزش و اردو همراه است، بخش دیگر کمک به فرزندان مستضعفان از آغاز تا پایان تحصیل انجام می‌شود. تاکنون ۳۰ هزار دانش آموز و ۴۰۰۰ هزار دانشجو در خراسان رضوی، تحت پوشش کمیته امداد بوده اند.

او تصریح کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ معادل اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان برای فرصت‌های شغلی از دستگاه‌های ذیر ربط جذب کرده اند، کمیته امداد در توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی به عنوان کمک و همکاری این قرارداد را امضا کرده که باعث ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در خانوارها شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به کمکهای این نهاد در زمان شیوع کرونا تاکید کرد: در مرحله اول مشارکت‌های مردمی بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته که با همکاری کمیته امداد و دستگاه‌های ذیر ربط ۱۷۰ هزار بسته غذایی بین خانوارها توزیع شد.
آسوده با اشاره به اعلام زمان مرحله دوم توزیع بسته‌های غذایی اظهار کرد: در مرحله دوم که از دهه ولایت آغاز خواهد شد ۳۰ هزار بسته غذایی دیگر هم به به خانوار نیازمند غیرتحت پوشش داده شود. امیدواریم درپایان شهریور این ارقام با همکاری مددجویان به ۲۰۰ هزار بسته غذایی برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.