مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فعالیت هیاتهای مذهبی در سطح این استان برای برگزاری آیینهای سوگواری ماههای محرم و صفر تنها با حضور "سلامت‌یاران حسینی" در محل و محیط فعالیت این تشکلهای مردمی امکانپذیر خواهد بود.

هیاتهای مذهبی خراسان رضوی ملزم به ثبت‌نام در سامانه بیرق هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین هادی صاحبقرانی افزود: این مهم در چارچوب یک برنامه اقدام با عنوان "طرح سلامت‌یاران حسینی" با هدف پیشگیری از انتقال ویروس همه‌گیر کرونا با نظارت دقیق و کامل بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی در محیط فعالیت هیاتهای عزاداری ماه محرم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: کار ثبت‌نام هیاتهای مذهبی در سطح خراسان رضوی برای اخذ مجوز بهداشتی و ابلاغ پروتکلهای لازم به منظور فعالیتهای آیینی در ایام محرم، از روز سه‌شنبه هفته جاری ۲۱ مرداد ماه آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بر این اساس هیاتهای مذهبی در سطح این استان برای برپایی مراسم سوگواری محرم، ملزم به مراجعه به "پایگاه اینترنتی بیرق" یا "سامانه جامع خدمات هیاتهای مذهبی و مراکز فرهنگی" به آدرس beyragh.mobi به منظور ثبت‌نام و اعلام مشخصات و فعالیتهایشان هستند.  

وی افزود: همه هیاتهای مذهبی ملزم به ثبت‌نام در "سامانه بیرق" می‌باشند زیرا فعالیت آنها در ایام محرم تنها با این اقدام ممکن خواهد بود.      

حجت‌الاسلام صاحبقرانی بر رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم تاکید و بیان کرد: دریافت "گواهینامه سلامت" از جامعه پزشکی برای هیاتهای مذهبی به منظور ثبت‌نام  در سامانه بیرق ضروری است.

وی ادامه داد: به این ترتیب "دریافت گواهینامه سلامت و فعالیت نظارتی سلامت‌یاران حسینی" جزو الزامات هیاتهای مذهبی برای اخذ مجوز فعالیت در ایام محرم است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی شمار هیاتهای مذهبی فعال را در سطح این استان پنج هزار مورد اعلام و بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ مورد از این هیاتها در شهرستان مشهد فعالیت دارند.  

وی همچنین گفت: اگر برخی هیاتهای مذهبی آیینهای سوگواری ایام محرم برای ثبت‌نام در سامانه بیرق با هرگونه مشکلی مواجه شدند می‌توانند به ادارات سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مشهد و دیگر شهرستانهای این استان مراجعه کنند.

سلامت‌یاران حسینی

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم گفت: بخاطر بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، برپایی هرگونه مراسم آیینی در ماه محرم امسال می‌بایست از ابتدا تا انتها با رعایت کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی همراه باشد.  

دکتر محسن ذاکریان افزود: بر این اساس به منظور برگزاری هرچه بهداشتی‌تر آیینهای سوگواری حسینی و حفظ سلامتی و جان محبان اهل بیت (ع) "طرح سلامت‌یاران حسینی" در قالب برگزاری کلاسهای آموزشی و سپس اقدامات جدی نظارتی اجرا می‌شود.   

وی ادامه داد: این سلامت‌یاران مسوولیت نظارت بر اجرای پروتکلهای بهداشتی را در جمع اعضای هیاتهای عزاداری و مراسم سوگواری ماههای محرم و صفر بر عهده دارند.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در "طرح سلامت یاران حسینی" می‌توانند جهت ثبت‌نام به آدرس salamatYaranHoseini.ir مراجعه کنند.

وی افزود: کلاسهای آموزشی برای متقاضیان مشارکت در این طرح، از روز ۱۹ مرداد جاری آغاز شده و تا روز سی‌ام همین ماه در دو نوبت صبح و عصر ادامه دارد.  

دکتر ذاکریان گفت: داوطلبان ثبت‌نام شده مشارکت در "طرح سلامت یاران حسینی" پس از گذراندن کلاسها و فراگیری آموزشهای لازم، برای فعالیت در محل و محیط فعالیت عزاداری هیاتهای سوگواری محرم‌الحرام بکارگیری می‌شوند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.