رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حدود ۲۰۰ کارت بازرگانی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی تعلیق شده است.

تعلیق حدود ۲۰۰ کارت بازرگانی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی امیرفخریان در خصوص اقدامات انجام شده برای افرادی که نسبت به تعهدات ارزی خود متعهد نبوده‌اند، اظهار کرد: باید توجه داشت در وهله نخست در صورت عدم ایفای تعهدات ارزی، کارت‌های بازرگانی افراد تعلیق خواهد شد. این بازرگانان می‌توانند در صرافی‌ها نسبت به تعهدات ارزی اقدام کرده و ارز نیمایی خود را واگذار کنند و بعد از این مدارک خود را به سازمان صمت آورده تا به بانک مرکزی در تهران ارسال شود. در صورت تایید بانک مرکزی، کارت آن‌ها رفع تعلیق خواهد شد. این رفع تعلیق به این دلیل انجام می‌شود که در صورت عدم ایفای تعهد توسط این افراد، زمینه ایجاد تعهدات بیشتر برای خود و جامعه فراهم نباشد.

امیرفخریان بیان کرد: بانک مرکزی آمار افرادی که از صفر تا ۷۰ درصد ایفای تعهدات ارزی داشته‌اند را به ما اعلام می‌کند. افرادی که صفر درصد ایفای تعهد داشته‌اند را به شرکت‌های بازرگانی و واحدهای تولیدی تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

۳۸۰ واحد تولیدی و شرکت بازرگانی در استان صفر درصد ایفای تعهد ارزی داشته‌اند

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۳۸۰ واحد تولیدی و شرکت بازرگانی در خراسان رضوی صفر درصد ایفای تعهد ارزی داشته‌اند که از این تعداد کارت بازرگانی حدود ۲۰۰ نفر تعلیق شده است. واحدهای تولیدی تا ۳۱ شهریور زمان دارند که تعهدات ارزی خود را انجام دهند؛ در غیر این صورت کارت بازرگانی این واحدهای تولیدی نیز مسدود خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر این افراد ایفای تعهد ارزی خود را به خوبی انجام ندهند، در مراحل بعدی یعنی گمرک، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل اقتصاد و دارایی و صندوق نظارت بر صادرات برخی از خدمات به آنان ارائه نشده و از این خدمات محروم خواهند شد.

امیرفخریان گفت: به صورت ماهانه کمیته پایش رفتارهای تجاری در استان برگزار می‌شود و میزان صادرات و ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان را رصد می‌کنیم. در یک سال و نیم گذشته ۳۵۰ اخطاریه برای دارندگان کارت بازرگانی ارسال کرده‌ایم که نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدام کنند و مدارک خود را به ما تحویل دهند. این اقدامات باعث شده در خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها شاهد مخاطرات کمتری باشیم. حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از این افراد به اخطاریه‌های صادر شده توجهی نکرده‌اند و کارت بازرگانی آنان تعلیق شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.