مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود ۱۳هزار طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰درصد در کشور خبر داد.

 ۱۳هزار پروژه با پیشرفت بالای ۶۰درصد  راکد مانده است

قدس آنلاین؛ علیرضا هادی گفت: میزان سرمایه این طرح‌ها, ۲۳۲هزار میلیارد تومان است. البته این میزان سرمایه بر اساس مجوز صادرشده است، درصورت بِروزرسانی این عدد خیلی بیشتر خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این ۱۳هزار طرح ۴۷۰هزار نفر شغل در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: عمده طرح‌هایی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز برای آن‌ها صادر می‌شود در بخش‌های غیردولتی اعم از تعاونی، خصوصی و سایر اجزای غیردولتی است و به هیچ عنوان طرح‌های دولتی نیست.

هادی گفت: این وزارتخانه همه‌ساله مجوزهای خیلی زیادی را در سطح کشور برای طرح‌های مختلف صادر می‌کند.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طرح‌های مزبور کارهای خود را شروع می‌کنند و به پیشرفت‌های مختلفی می‌رسند. این طرح‌ها بعضاً ممکن است چند سال روی ۶۰، ۷۰، ۷۵ درصد یا بالاتر به‌دلائل مختلف از جمله مشکلات مالی صاحب بنگاه، مشکلات مدیریتی، فوت صاحب مجوز، خوراک، مواد اولیه، زیرساخت و غیره متوقف باشند، به‌عبارتی, مشکلات مزبور باعث شده است پیشرفت فیزیکی بنگاه‌ها ادامه پیدا نکند.

هادی همچنین از طراحی سامانه احیای بنگاه‌های راکد برای مشارکت سرمایه‌گذاران جدید در طرح‌های بالای ۶۰ درصد خبر داد و گفت: هدف از این اقدام این است که متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت را به‌سمت طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا و راکد هدایت کنیم.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری سرمایه، احیای واحدها و طرح‌های نیمه‌تمام و راکد به‌صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.