دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در همایش شب خاطره در موسسه فرهنگی قدس گفت: هشت سال دفاع مقدس یک گنج بی پایان است و هرچه به پیش می رویم به گنج ها و دستاوردهای بیشتری از آن دست پیدا می کنیم.

مفاهیم ارزشی هشت سال دفاع مقدس یک رسانه است/ولایت پذیری بسترساز پیشرفت های کشور خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، در همایش شب خاطره اصحاب رسانه که  به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از رزمندگان ، ایثارگران و  اصحاب رسانه در فضای روباز موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: بندگان ممتاز ، افرادی هستند که بدون هیچ گونه ترس و هراسی رسالت الهی را تبلیغ و به دیگران منتقل می کنند.

سرپرست موسسه فرهنگی قدس افزود: تبیغ و رسانه پرچم بلندی است که افرادی نظیر حضرت زینب(س) ان را بلند کرده و حق بودن قیام سید الشهدائ را به دیگران اطلاع داد به طوری که اگر وی نبود کربلا در کربلا باقی می ماند.

حجت الاسلام مرویان حسینی ادامه داد: برگزاری اینگونه مراسم ها فرهنگ  و ارزش هشت سال دفاع مقدس را به خوبی تبیین و مفاهیم اساسی آن را به نسل های بعدی منتقل می کند که این موارد تاثیر به سزایی در ماندگاری ، تثبیت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

وی ضمن بیان خاطره ای از عملیات کربلای ۵تصریح کرد: در هیاهوی عملیات و در میان آتش دشمن، نوجوان گنابادی که ۱۲ سال سن داشت با جاسازی هر خمپاره ۶۰فریاد الله اکبر جانم فدای رهبر را سر می داد و از رزمندگان دیگر نیز تقاضای سر دادن این شعار را داشت .

وی ادامه داد: این نوجوان علی رغم بستری بودن پدرش در قسمت قلب بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اما بنا به ولایت پذیری و تکلیف مداری که داشت در جبهه حضور پیدا کرده بود، از این رو اینگونه مفاهیم هشت سال دفاع مقدس که استواری در اطاعت از ولایت فقیه و رهبری را به خوبی تبیین می کنند باید مورد توجه رسانه ها در انتقال به نسل های بعدی انقلاب باشد.

*دفاع مقدس یک گنج بی پایان است

در ادامه این مراسم سردار علی اکبر افراسیابی نیز اظهار کرد: امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده هشت سال دفاع مقدس، شهیدان، ایثارگران ، رزمندگان و خانواده های شهدا و جانبازان نقش عمده ای در پیروزی های هشت سال دفاع مقدس داشتند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بابیان اینکه انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس  یک رسانه هستند،  افزود: رسانه از ابتدا در انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس در زمینه تبیین ارزش ها و انتقال مفاهیم نقش شاخص و مهمی برعهده داشت و افرادی که پیام رسانی و انتقال اخبار و اطلاعات را برعهده دارند باید به جز خداوند متعال از هیچ فرد و قدرت دیگری ترس نداشته باشند .

وی بابیان اینکه رسانه ها مسئولیت بسیار سنگینی بر  دوش دارند، ادامه داد: همه افراد فعال در حوزه رسانه آمران به معروف و ناهی از منکر هستند از اینرو در این زمینه باید مراقبت های لازم را داشته باشند.

افراسیابی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس خبرنگاران وظیفه ثبت صحنه های ماندگار و ایثارگری رزمندگان را برعهده داشتند به طوری که نسل سوم انقلاب و نسل های بعدی از طریق همین آثار رسانه ای هشت سال دفاع مقدس است که تبلور  فرهنگ ایثار و شهادت در بین رزمندگان  را به خوبی درک می کنند.

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس یک گنج بی پایان است و هرچه به پیش می رویم به گنج ها و دستاوردهای بیشتری از آن دست پیدا می کنیم به طوری که امروز شاهد هستیم که اگرچه برخی از شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند اما با درک مفاهیم و ارزش های آن در صحنه دیگری با ولایت پذیری به انجام وظیفه می پردازند.

افراسیابی با اشاره به اینکه انتقال اخبار و اطلاعات پیروزی های عملیات  در هشت سال دفاع مقدس در بین رزمندگان نقش به سزایی در تقویت روحیه انها داشت، ادامه داد: یکی از عواملی که باعث شده است  امروز در جنگ نرم بر دشمن غلبه کنیم ارائه تحلیل های درست و انتقال صحیح اخبار از طریق رسانه های جمهوری اسلامی بوده است که این موضوع عملیات روانی دشمن در تضعیف روحیه مردم را  از بین برده است.

وی افزود: ولایت پذیری و پشتیبانی از ولایت فقیه علاوه بر اینکه باعث خواهد شد به کشور کوچکترین آسیبی وارد نشود  بلکه زمینه پیشرفت های بیشتر در عرصه های مختلف را برای کشور بوجود خواهد آورد.   

در ادامه این مراسم پس از اجرای سرود توسط گروه سرود  آوای رضوان، اصحاب رسانه به بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان پرداختند و در خاتمه نیز ضمن تجلیل از تعدادی از ایثارگران موسسه فرهنگی قدس از برندگان مسابقات دارت و تنیس روی میز که به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس در موسسه فرهنگی قدس برگزار شده بود با اهدای لوح و جایزه تجلیل و قدر دانی شد.       

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.