وزیر امور خارجه سودان ادعاها درباره قصد کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

سودان: قصدی برای عادی سازی رابطه با اسرائیل نداریم

قدس آنلاین: عمر اسماعیل قمرالدین ، ​​وزیر خارجه سودان در یک نشست مطبوعاتی پس از دیدار با فیلیپو گراندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در ژنو اظهار داشت که موضوع عادی سازی با رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: ما به عادی سازی روابط با اسرائیل مانند سایر مسائل نگاه می کنیم و اخبار اسرائیل و جاهای دیگر را دنبال می کنیم. همه می گویند سودان مورد بعدی برای عادی سازی روابط است اما چنین چیزی نیست و این موضوع در شورای وزیران در هیچ سطحی مورد بحث قرار نگرفته است.

قمرالدین با بیان این که توافق عادی سازی امارات و رژیم صهیونیستی یک "گام مثبت" است، مدعی شد: هر کسی که از صلح بین دو "کشور" استقبال نکند ، "بی عقل" است!

وی همچنین ادعا کرد که توافقات منعقد شده توسط رژیم صهیونیستی به "نفع" کشورهای منطقه است!

درباره مسئله فلسطین نیز قمرالدین تأکید کرد که سودان حامی راهکار دو "کشوری" است و زمان آن رسیده است که جامعه جهانی برای این امر اقدام کند.

وی افزود: ما همیشه بر موضع فعلی خود درمورد راه حل دو "کشوری" استوار خواهیم بود ، خواه عادی سازی با اسرائیل انجام شود خواه نشود.

پیش از این گلعاد اردان، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت که امیدوار است تل آویو ظرف چند هفته توافق نامه عادی سازی با دیگر کشورهای عربی را امضا کند.

وی گرچه اسم کشور خاصی را مشخص نکرد اما برخی از رسانه ها مدعی شدند منظور او سودان بوده است.

روز چهارشنبه ، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که گفتگوهای وی با مقامات آمریکایی در امارات که طی ۳ روز ادامه داشت ، درباره چندین موضوع از جمله "صلح اعراب با اسرائیل"بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.