مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طرح بهبود جوجه‌ریزی با هدف حمایت از تولیدکنندگان این بخش به ابتکار این استان آغاز شد.

طرح بهبود جوجه‌ریزی در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی یعقوب‌زاده  اظهار کرد :  با اجرای این طرح قبل از آغاز جوجه‌ریزی هر واحد، نهاده مورد نیاز ۱۵ روز تامین و در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:  تا قبل از این از زمان ثبت درخواست و صدور حواله تا زمان تحویل نهاده ، ۱۰ روز زمان می‌برد و این امر برای واحدهای جوجه‌ریز مشکلاتی را به همراه داشت اما با اجرای طرح بهبود که مورد توجه کشور نیز قرار گرفته است به ازای هر قطعه جوجه معادل نیم کیلوگرم نهاده تامین می‌شود که جوابگوی ۱۵ روز نیاز واحد است.

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان جوجه‌ریزی در استان طی مرداد و شهریور ماه امسال با ۱۵ درصد کاهش به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در دوره رسیده بود که با اجرای این طرح پیش‌بینی افزایش تا ظرفیت هفت میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در دوره را داریم.

یعقوب زاده افزود: هم اکنون ۴۲۰ واحد در استان خراسان رضوی ماهانه جوجه‌ریزی می‌ کنند.

وی ادامه داد: تامین سه کیلوگرم نهاده هم به نرخ مصوب به ازای تولید و تحویل هر مرغ یک و نیم کیلوگرمی در واحدهای تولید مرغ گوشتی انجام می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد که با این حمایت، میزان تولید مرغ گوشتی در استان خراسان رضوی به چهار میلون قطعه در ماه برسد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.