سه اثر دیوارنگاری شهدا و سردیس شهید فرامرز عباسی همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس در مشهد رونمایی شد.

دیوارنگاری و سردیس شهدا در مشهد رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس اداره روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: دیوارنگاری‌های یاد شده با عنوان "روشنای شهر ۳" ترسیم سیما و رشادت های شهدای انقلاب اسلامی جنبه روایی و داستانی و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است.

محسن خیرآبادی افزود: از جمله نکات مهم در طراحی این نقاشی‌ها، خلاقیت در طراحی، نگاه، فرم و زاویه دید نو به موضوع، جامعیت طرح و رعایت اصول و مبانی دیوارنگاری با توجه به قابلیت‌های محیط و منظر شهری، تلفیق، ترکیب فضای سنتی و مدرن است. در این راستا ۱۰ اثر برای رونمایی در هفته دفاع مقدس انتخاب شده است.

وی ادامه داد: همچنین سردیس شهید فرامرز عباسی هم امروز طی مراسمی با حضور مسوولان شهری رونمایی شد. پیش از این سردیس شهید ابراهیم فخرایی، شهید محمود صارمی و شهید پرویز حبرانی نیز رونمایی شده بود.

رییس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای شهر مشهد نیز در این  خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شهید فرامرز عباسی جزء شهدای پیش‌قراول دفاع مقدس و از اولین شهدای دفاع مقدس در مشهد بود.

محمدحسین ودیعی افزود: اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره ایشان از این نظر حائز اهمیت است که شهادت این دلیرمرد ارتش، در زمانی اتفاق افتاد که قوامی در نیروهای مبارز در خط مقدم جنگ به وجود نیامده بود و ارتش ما یک تنه، حملات پی در پی دشمن را پاسخ می‌داد.

وی اظهار داشت: در راستای تکریم شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این عزیزان اقدامات متعددی از سوی مدیریت شهری صورت گرفته و اخیرا از باغ موزه دفاع مقدس برای ارائه آثار شهدا و ایثارگران دفاع مقدس به نسل آینده  رونمایی شد که برای این مجموعه افزون بر ۳۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرمانده لشکر ۷۷ ثامن الائمه(ع) نیروی زمنی ارتش نیز اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس جمله "می‌توانیم" را اثبات کردیم و الان هم می‌گوییم که قوی هستیم.  

سرتیپ دوم محمدحسین مستشاری افزود: امروز به لطف خدا نیروهای مسلح به جایی رسیده‌اند که با قدرت اعلام می‌کنند قوی هستیم و  همه جانبه از کشورمان دفاع خواهیم کرد و انشاء الله بتوانیم این امینت پایدار را با قدرت هرچه تمام‌تر ادامه دهیم.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۸۳ شهید، ۴۹ هزار و ۶۹۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده در راه استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و حفظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.