مسئول اداره مهمان‌سرای غدیر حرم مطهر رضوی از توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای متبرک رضوی در دهه پایانی ماه صفر از طریق ثبت نام در نرم افزار «نعیم رضوان» خبر داد.

توزیع ۲۵۰ هزار پرس غذای متبرک رضوی در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش قدس آنلاین، میرحسین کبیری، مسئول اداره مهمانسرای غدیر حرم مطهر رضوی گفت: از روز اربعین حسینی تا یک روز بعد از شهادت حضرت ثامن الحجج(ع)، برنامه فوق‌العاده طبخ غذای متبرک حضرت رضا(ع) در مجموع با تهیه و توزیع حدود ۲۵۰ هزار پرس غذا در دو وعده نهار و شام در حال اجراست که تنها راه بهره‌مندی از این توفیق ثبت نام در نرم افزار «نعیم رضوان» است.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ نفر اعم از خادمیار و پرسنل در فرایند طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذای حضرت مشارکت دارند، افزود: از این تعداد غذا، حدود ۲۵ هزار پرس به صورت ویژه برای روز شهادت حضرت رضا(ع) و روز بعد از آن تدارک دیده شده است.
کبیری، بسته‌بندی و توزیع ۳۰۰ هزار بسته صبحانه محتوی کیک، شیر، پنیر، مربا، حلواشکری به همراه دستمال و چاقو را از جمله اقدامات این مجموعه، جهت پذیرایی از زائران در این ایام عنوان کرد و افزود: از این تعداد، ۲۰۰ هزار بسته برای استفاده زائران بسته‌بندی و توزیع می‌شود و تعداد ۱۰۰ هزار بسته دیگر نیز در اختیار هیئات مذهبی سطح شهر مشهد قرار می‌گیرد.
وی با بیان این که به منظور رعایت موارد بهداشتی، صرفاً غذا به صورت بیرون‌بر ارائه می‌شود، اظهار کرد: حسب دستورالعمل‌های ابلاغی، از مراحل آغازین پخت در ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۰ شب همه دست اندرکاران میهمان‌سرا موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک، کلاه، دستکش و کاور روی لباس هستند و روزانه حدود ۲۰۰ کلاه بهداشتی، ۳۰۰ ماسک و ۶۰۰ دستکش یکبار مصرف استفاده می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.