"میشل عون "رییس جمهوری لبنان مذاکرات پیش رو با رژیم صهیونیستی را فنی و منحصر به اختلافات مرزی و ترسیم مرزهای دریایی دانست.

توضیح عون از جزئیات مذاکرات لبنان با رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری لبنان،  میشل عون روز سه شنبه درجلسه ای که با حضور زینة عکر وزیر دفاع، جوزف عون رییس ستاد ارتش و اعضای تیم گفتگو کننده ترسیم خطوط مرزی شامل: بسام یاسین، سرهنگ مازن بصبوس، وسام شباط و نجیب مسیحی، برگزار شد، گفت: این مذاکرات، فنی و محدود به ترسیم مرزهای دریایی است و بررسی تنها باید منحصر به این موضوع باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نشست ها با نظارت و میزبانی سازمان ملل متحد برگزار می شود و حضور طرف آمریکایی در آنها به عنوان میانجیِ تسهیل کننده مذاکرات است.

میشل عون به اعضای تیم مذاکره کننده کشورش توصیه کرد از حقوق لبنان به طور کامل دفاع کنند.

دفتر اطلاع ‌رسانی ریاست‌ جمهوری لبنان روز دوشنبه از معرفی اعضای تیم مذاکره ‌کننده این کشور با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای جنوبی میان دو طرف خبر داد. مذاکراتی که قرار است چهارشنبه آینده آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان،‌ دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان اعلام کرد: سرهنگ بسام یاسین ریاست این تیم را به عهده دارد و مازن بصبوص سرهنگ نیروی دریایی، وسام شبا رئیس بخش نفت وزارت انرژی و نجیب مسیحی کارشناس حقوقی از اعضای این تیم هستند.

موضوع ترسیم خطوط مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی مطرح بوده است. اسرائیل از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است. در سال ۲۰۰۰ نیز  ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های اسرائیل و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های اسرائیل ایستادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.