باراک اوباما شامگاه چهارشنبه در سخنرانی عمومی خود در فیلادلفیا، گفت: شما ۲ بار کاخ سفید را به من تحویل دادید و امشب اینجا هستم تا از شما بخواهم این بار کاخ سفید را به جو بایدن و کامالا هریس تحویل دهید.

 این رفتار یک رئیس جمهوری عادی نیست

قدس آنلاین: اوباما در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ در پنسیلوانیا به پیروزی رسید اما ترامپ در ۲۰۱۶ با اندکی اختلاف، بر هیلاری کلینتون پیروز شد.

وی انتخابات ۱۳ آبان را مهم‌ترین انتخابات دوران زندگی خودشان نامید و از رای‌دهندگان خواست آرایشان را به صندوق‌ها بریزند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: آنچه که در ۱۳ روز باقی‌مانده انجام می‌دهیم برای دهه‌های پیش‌رو اهمیت دارد.

اوباما به گزارش اخیر نیویورک‌تایمز از وجود حساب بانکی ترامپ در چین هم اشاره کرد و گفت: می‌توانید تصور کنید که من یک حساب سری در بانک چینی داشتم وقتی که من برای انتخاب دوباره اقدام می‌کردم؟

وی افزود: آیا فکر کنید فاکس نیوز درباره آن حتی اندکی نگران شده است؟ اما مرا شیفته پکن می‌خوانده‌اند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا همچنین با اشاره به گزارش نیویورک‌تایمز درباره مالیات پرداختی ترامپ در سال نخست پیروزی وی که ۷۵۰ دلار اعلام شده است، ادامه داد:فکر می‌کنم احتمالا در سن ۱۵ سالگی که در باسکین رابینز کار می کردم بیشتر پرداخته‌ام. چطور ممکن است؟

اوباما به عملکرد دولت ترامپ در مقابله با همه‌گیری کرونا هم پرداخت و اضافه کرد: ما به معنای واقعی کلمه یک کتاب راهنمای مواجهه با همه‌گیری را در کاخ سفید قرار دادیم، احتمالا آنها از آن استفاده کرده‌اند.

وی از هواداران بایدن خواست تا روز شکرگذاری در آمریکای را بعد از ترامپ تصور کنند و اظهار کرد: شما مجبور نیستید هر روز بحث کنید. این خیلی طاقت فرسا نخواهد بود.

رئیس جمهوری سابق آمریکا در ادامه اظهارات خود به توئیت‌های ترامپ هم اشاره کرد و با تکان دادن سر خود نسبت به بازنشر یکی از توئیت‌های مربوط به کشته شدن بن لادن گفت این رفتار یک رئیس جمهوری عادی نیست.

اوباما درباره گروه کیوانان که ترامپ توئیت آنها را بازنشر داده بود، گفت: انتظار همه چیز را داشتیم جز از عموی دیوانه. این اقدامات پیامدهایی دارد. آنها به دیگران جسارت می‌ورزند که بی‌رحم، تفرقه‌افکن و نژادپرست باشند و تار و پود جامعه ما را از بین می‌برد.

وی افزود: اقدامات رئیس جمهوری "حواس ما را" از کاری که دولت وی انجام می‌دهد همچون از بین بردن مراقبت‌های زیست محیطی ، محافظت از نیروی کار و فرسایش سیستم آموزش عمومی، پرت می‌کند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: من دریافتم که این رئیس جمهوری خواستار اعتبار کامل برای اقتصادی است که به ارث برده بدون آنکه در مورد بیماری همه‌گیر که او آن را نادیده گرفت، سرزنش شود. اما این شیوه جواب نمی‌دهد.

اوباما اضافه کرد: توئیت کردن در تلویزیون کارها را اصلاح نمی‌کند و آراستن چیزها، زندگی مردم را بهتر نمی‌سازد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.