مدیر فرهنگی حرم رضوی گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه دوم ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت، مجموعه‌ای از محصولات فرهنگی ویژه از سوی اداره تولیدات معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تولید و توزیع می‌شود.

تولید محصولات فرهنگی ویژه هفته وحدت

به گزارش قدس آنلاین، جواد هاشمی، مدیر فرهنگی حرم رضوی به تشریح اقدامات ویژه اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در هفته وحدت پرداخت و گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر نور و رحمت و خلف صالحش، امام‌ جعفر صادق(ع)، محصولات فرهنگی ویژه‌ای با موضوعات سیره پیامبر(ص) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی طراحی و تولید شده است.
وی با بیان اینکه مبنای فعالیت‌های اداره تولیدات فرهنگی نشر و اعتلای فرهنگ اهل‌بیت(ع) در بین زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی از طریق تأمین تولید و توزیع آثار برای سنین مختلف در قالب‌های متنوع است، ابراز کرد: مناسبت‌های ویژه‌ای همچون دهه وحدت فرصت خوبی برای ترویج و انتقال آموزه‌های اسلامی است. اداره تولیدات این فرصت را غنیمت شمرده و محصولاتی فرهنگی تهیه کرده است که در هفته وحدت به دلدادگان مکتب نبوی ارائه شود.
هاشمی چاپ و توزیع کتاب «سلام ای گل محمدی» با شمارگان ۵ هزار جلد و تولید ۲ هزار پیکسل مسابقه «یک پنجره خورشید» را از جمله محصولات تولیدی ویژه هفته وحدت برشمرد و گفت: هم‌چنین معرفی کتاب‌هایی مانند مجموعه هفت‌جلدی «پیامبر(ص)»، «شعاعی از نیر اعظم»، «زندگی پیامبر اسلام» با نگارش نقی سلیمانی، «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمد رضا سرشار، «فروغ ابدیت» نوشته آیت‌الله سبحانی، «سیره صحیح پیامبر اعظم(ص)» نوشته علامه شیخ جعفر مرتضی عاملی، «سیری در سیره نبوی» شهید مطهری، جلد هشتم «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» (قصه‌های چهارده‌معصوم) مهدی آذریزدی، «سلام ای گل محمدی» و ... از دیگر برنامه‌های اداره تولیدات فرهنگی در هفته وحدت است.
وی در باره برگزاری مسابقات فرهنگی حرم مطهر رضوی در هفته وحدت نیز گفت: این مسابقات با هدف تعامل و معرفت‌افزایی هرچه بیشتر زائران ویژه گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگ‌سال طراحی شده و در قالب‌های متنوعی نظیر مسابقات هفتگی و روزانه از سوی اداره تولیدات فرهنگی برگزار می‌شود که مسابقات فرهنگی «یک پنجره خورشید»، «خط حزب‌الله» و «سلام ای گل محمدی» از مسابقات ویژه این هفته است.
مدیر فرهنگی حرم رضوی افزود: بهره‌مندی از مجموعه‌ مراسم حرم مطهر رضوی از طریق سایت رسمی اداره تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی به آدرس archive.razavi.ir امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت، از محصولات و برنامه‌های این مجموعه استفاده کنند.
یادآوری می‌شود محصولات فرهنگی در قالب‌های مختلف از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و بین زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) توزیع می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.