سردبیر روزنامه فرا منطقه‌ای رأی‌الیوم، با یادآوری نقش مقام‌های سعودی در عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه آنها از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا، عربستان را بزرگترین بازنده انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا دانست.

عربستان بزرگترین بازنده انتخابات آمریکاست

قدس آنلاین: عبدالباری عطوان در فایل صوتی که در تارنمای خبری این روزنامه منتشر شده با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر برخی کشورهای حامی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: عربستان بزرگترین کشور بازنده پیروزی جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود زیرا روابط تاریخی میان دمکرات ها و عربستان بسیار بد است.

وی افزود: به نظر من بایدن روابط خوبی را با عربستان آغاز نخواهد کرد، باید بیاد داشته باشیم که وی حدود هشت سال معاون بارک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا بوده و او سیاست های اوباما را اجرا خواهد کرد.

نویسنده مشهور عرب گفت: اولین اقدام در اجرای چنین سیاستی، احیای «قانون جاستا» است که بر اساس آن عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص حوادث ۱۱ سپتامبر تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

عطوان افزود: بایدن همچنین پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی (در کنسولگری عربستان در  استانبول) را به جریان خواهد انداخت. دمکرات ها همچنین حقوق بشر را مد نظر قرار خواهند داد و با پرداختن به موضوع زنان فعال مدنی سعودی که در زندان بسر می برند، چه بسا کارزاری را برای آزادی آنان به راه خواهند انداخت.

سردبیر روزنامه رای الیوم اضافه کرد:  همچنین بعید نیست که دمکرات ها جنگ یمن را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: کسانی که به عادی سازی روابط با اسرائیل اقدام و میلیاردها دلار پول در سبد ترامپ گذاشتند بهای بسیار سنگینی  را پرداخت خواهند کرد. آمریکا تغییر می کند و متحدان آمریکا رنج زیادی را متحمل خواهند شد.

عطوان در عین حال  شرایط آمریکا را در پی انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور خطرناک دانست و گفت که آمریکا در حال حاضر در آستانه فروپاشی قرار دارد زیرا این کشور با خطر آشوب رو به رو است.

وی افزود: در حال حاضر مشکل، پیروزی بایدین نیست بلکه شکست ترامپ است و او شکست را به آسانی نخواهد پذیرفت.

عطوان گفت: ترامپ با اینکه شمارش آرا تازه شروع شده بود بلافاصله اعلام پیروزی کرد و این بدان معناست که من (ترامپ) هیچ نتیجه ای را که بیانگر پیروزی بایدن باشد، نمی پذیرم.

تازه ترین اخبار و آمار رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ، جو بایدن با ۲۶۴ رای الکترال در برابر ۲۱۴ رای الکترال دونالد ترامپ و پیش افتادن در ایالت جورجیا ، نوادا و پنسیلوانیا ، نامزد دموکرات ها در یک قدمی کاخ سفید قرار گرفته و ترامپ هم به شکایت و دیوان عالی دل بسته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.