نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار تولیدات رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی به عنوان جریانی مداوم و نه مقطعی شد.

تولید رسانه‌ای با محور سیره رضوی باید گفتمانی مداوم باشد

به گزارش قدس آنلاین، امیرحسین قاضی‌زاده درباره اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) اظهار کرد: مشهدالرضا(ع) ام‌القری جهان اسلام محسوب می‌شود و طراز بالایی در میان کلان‌شهرهای دنیا از سویی و شهرهای مذهبی دنیا از سوی دیگر دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از همه حرکت‌های رسانه‌ای در مسیر شاخص‌سازی مشهد بهره گرفت افزود: در شرایط فعلی، بخش زیادی از جریانات و رخدادها در فضای مجازی شکل می‌گیرد. شمشیر دولبه فضای مجازی هم می‌تواند زمینه‌ساز فرصت باشد و هم اگر با آگاهی و سواد رسانه‌ای به این عرصه ورود نکنیم، زمینه‌ساز تهدید است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد فرصت‌محور به جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) تصریح کرد: در سال‌های اخیر، حرکت‌های خوبی در سطح رسانه‌ای با محوریت مشهد و امام رضا(ع) صورت گرفته اما کافی نبوده است.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه هر حرکت رسانه‌ای که امام رضا(ع) را در بطن و متن خود قرار دهد مبارک است اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات رسانه‌ای، باید به کمی‌سازی آثار نیز منجر شود.

وی افزود: به این معنا که در نتیجه این فراخوان و برگزاری جشنواره، باید آثار متعددی با محوریت سیره رضوی تولید شود و در اختیار سیاست‌گذاران جشنواره قرار گیرد تا به اقتضای شرایط، بتوانند از تولیدات بهره بگیرند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این جشنواره باید خوراک رسانه‌ای با محوریت سیره رضوی را برای مدتی مشخص تأمین کند اضافه کرد: تولیدات رسانه‌ای نباید به این سطح متوقف شود. در واقع، با توجه به گستره سیره رضوی از سویی و طیف وسیع علاقه‌مندان به حضرت از سوی دیگر، باید به عنوان یک جریان مداوم زمینه بازتولید رسانه‌ای مهیا شود.

قاضی‌زاده تأکید کرد: در یک فاز میان‌مدت، جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) باید از حیث تولید آثار به یک برند تبدیل شود و کم‌کم دامنه تعریف و اثرگذاری خود را در فراسوی مرزها نیز جست‌وجو کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.