نماینده کاشمر، کوهسرخ، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس الگوی تمام عیار نمایندگی مجلس و خدمت صادقانه به مردم بود.

شهید مدرس ملاک انقلابی بودن نمایندگان مجلس است

حجت الاسلام جواد نیک بین در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: شهید مدرس الگوی تمام عیار برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: این شهید نماد بارزی از ساده زیستی ، شفافیت ،شجاعت و عدم  وابستگی به فرد یا گروه خاصی بود به طوری که در مسیر دفاع از حق مردم به جز خداوند متعال از هیچ قدرت دیگری ترس و واهمه نداشت و در دوره رضاخان حرف دین و مردم را در مجلس فریاد و برای تحقق آنها پیگیربود تا جایی که  در این مسیر جان خود را نیز مخلصانه فدا کرد.

نماینده کوهسرخ، کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: نماینده های مجلس اگربه طور واقعی تصمیم دارند یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی باشند باید خودشان را در ترارزوی شهید مدرس قرار داده و با ویژگی ها و صفات این شهید خود را ارزیابی و مورد سنجش قرار دهند تا سطح انقلابی بودن خود را درک کنند.

وی بابیان اینکه به تعبیر شهید مدرس خداوند طمع و ترس را به او نداده بود، ادامه داد: از مهمترین ویژگی های شهید مدرس ساده زیستی بود نه ساده انگاری، به عبارتی این شهید انسان ساده ای نبود بلکه فرد بسیار زرنگ ، باهوش و با بصیرتی  بود  که به دلیل اینکه دل به مطامع و ظواهر دنیا نبسته بود همراه و در کنار مردم ساده زندگی می کرد  و نمایندگی مجلس را پله ترقی برای کسب مطامع دنیوی برای خود و خانواده اش قرار نداده بود.

حجت الاسلام نیک بین اظهار کرد: شهید مدرس خود را وقف خدمت به مردم کرده بود و در این مسیر با صیانت از رای مردم در مجلس شورای اسلامی سعی در حل مشکلات مردم داشت و وقت نمایندگی خود را به جای  تلاش برای عضویت در هیات مدیره شرکت های خصوصی و نهاد های عمومی ، ایجاد رانت و دریافت مزایای مختلف از دستگاه های اجرایی صرف برطرف کردن نیاز های واقعی  مردم می کرد.

وی افزود: یکی از صفات شایسته دیگر شهید مدرس این بود که اگر در برابر موضوعی که مرتبط با منافع مردم درمجلس مطرح می شد تنها نماینده موافق یا مخالف بود  به تنهایی نظر خود را به صورت صریح و شفاف بیان می کرد و از کسی واهمه نداشت ، موضوعی که نمایندگان در طول ده دوره قبلی مجلس همواره از آن دوری کرده و از بیان نظر خود درباره مسائل مختلف به صورت واضح و شفاف طفره رفتند که انتظار می رود در این دوره از مجلس شورای اسلامی تصویب و اجرایی شود.

حجت الاسلام نیک بین در مورد کارنامه فعالیت مجلس در طول چهار دهه اخیر نیز گفت: اگرچه برخی نمایندگان مجلس در طول ده دوره قبلی در تراز انقلاب اسلامی بوده اند اما به طور کلی مجلس در طول این چهار دهه، نمره قابل قبولی نداشته و  مطابق سخن امام خمینی (ره) حرکت نکرده و در راس امور نبوده است زیرا  نتوانسته است دولت ها را ترغیب به اجرای قوانینی که در مجلس به تصویب رسیده است نماید.

وی در مورد برگزاری مراسم روز مجلس در شهر کاشمر و در محل آرامگاه شهید مدرس نیز گفت: اگرچه قرار بود مراسمی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در ۱۰آذر در شهر کاشمر برگزار شود اما به دلیل محدودیت های جدید ایجاد شده از سوی ستاد ملی کرونا این مراسم لغو شد اما در صدد هستیم از طریق فضای مجازی مراسم یادبودی برای این روز برگزار کنیم.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.