یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز خبر داد که واشنگتن قصد دارد «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن و دانشگاه المصطفی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کند.

واشنگتن، سفیر ایران در یمن و دانشگاه المصطفی را تحریم می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،‌ یک مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز خبر داد که واشنگتن قصد دارد «حسن ایرلو» سفیر ایران در یمن و دانشگاه المصطفی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شد و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل این توافق را کاهش داد.

پس از شکست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور مستقر در کاخ سفید در انتخابات روز سوم نوامبر (13 آبان)، دولت وی تصمیم گرفت تا طی مدت زمان باقی مانده از دولت، تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند.

«الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اخیرا گفته است که واشنگتن به مجازات ایران از طریق تحریم ادامه خواهد داد و در هفته‌های آینده در دسامبر و ژانویه فشار بیشتری بر ایران وارد خواهد کرد.

آبرامز همچنین درباره از دست رفتن اهرم‌های فشار آمریکا به دلیل خروج از برجام، هشدار داده و گفته است: «اگر شما تلاش کنید که به برجام برگردید و خیلی ساده تمامی اهرم‌های فشار را کنار بگذارید، نتیجه برای آمریکا و تمامی دوستان و شرکا در منطقه و تمامی همسایگان ایران مایه تاسف خواهد بود.»

سخنان وی اشاره به قصد «جو بایدن» برای بازگشت به برجام دارد. آبرامز در همین ارتباط گفت: «دیدگاه ما این است اهرم‌های فشار اینجا وجود دارد و آمریکا باید از آن استفاده کند تا توافق بسیار بهتری از برجام بدست آید.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.