یکی از افراد شرور شهرک شهید رجایی که برای فروش لوازم سرقتی، یک مغازه باز کرده بود در حالی با شلیک پلیس مشهد زمینگیر شد که او و چند نفر دیگر با مأموران درگیر شدند، اما عکس‌العمل پلیس راه فرار را بر آن‌ها بست.

دستگیری یک شرور سارق با شلیک پلیس

مغازه فروش لوازم سرقتی!

سرهنگ صارمی ساداتی، رئیس پلیس مشهد به قدس گفت: روز گذشته خبری به فرماندهی انتظامی مشهد رسید که در آن اشاره شده بود یکی از افرد شرور منطقه شهرک شهید رجایی در همان حوالی مغازه‌ای باز کرده است و لوازم سرقت شده را به فروش می‌رساند.این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در ادامه دستور داده شد مأموران برای بررسی ماجرا به سرعت به محل اعزام شوند. با حضور آن‌ها واقعیت خبر تأیید می‌شود. از همین رو مأموران برای دستگیری شرور سارق وارد عمل می‌شوند که در این میان برادران متهم به همراه تعدادی از آشنایان او برای فراری دادن فرد شرور اقدام به ایجاد درگیری با مأموران می‌کنند. در این هنگام باتوجه به فعال بودن اکیپ‌های گشتی نامحسوس یگان امداد در منطقه، درخواست نیروی کمکی از سوی مأموران حاضر در صحنه می‌شود و لحظاتی بعد چهار تیم محل حضور فرد شرور را محاصره می‌کنند.

مأموران «رعد» گردن شرور را شکستند

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: بازهم فرد سارق و آشنایانش دست از مقاومت برنداشته و با ایجاد تحرکاتی دیگر اقدام به درگیری مجدد با مأموران می‌کنند که با واکنش سریع پلیس و شلیک چند تیر هوایی تعدادی از آن‌ها متواری و شرور سابقه‌دار به همراه یک برادرش دستگیر می‌شوند.سرهنگ سارمی ساداتی بیان کرد: در ادامه محل مورد بازرسی قرار می‌گیرد و از داخل آن تعداد زیادی لوازم سرقتی خودرو، لوازم ساختمانی، کابل‌های مخابراتی و... کشف شد.وی به حضور تیم‌های ضربت با عنوان «رعد» اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیروهای یگان امداد با نام «رعد» به صورت نامحسوس در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد حضور دارند که از ورزیده‌ترین افراد تشکیل شده‌اند و وظیفه اصلی آن‌ها مبارزه با اراذل و اوباش است.وی در تشریح اقدام پلیسی دیگر هم اعلام کرد: در یکماهه اخیر گزارش‌هایی از سرقت قفل‌های کتابی تعدادی از واحدهای صنفی در محدوده کلانتری رسالت دریافت شد. از همین رو دستور بررسی ماجرا صادر و در پی آن مشخص شد عامل و یا عاملان سرقت‌های صورت گرفته هدفشان فقط سرقت کردن قفل بوده و به هیچ وجه وارد مغازه‌ها نشده و چیزی از آنجا سرقت نمی‌کردند. باتوجه به اینکه ماجرا کمی عجیب به نظر می‌رسید، یک تیم از مأموران تجسس کلانتری مذکور برای بررسی نامحسوس موضوع در زمان‌های احتمالی سرقت‌ها وارد عمل شدند.

سرقت قفل کتابی در دو سوت

فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در این ردزنی‌ها مأموران موفق شدند یک سارق را محدوده کلانتری در حالی که سرگرم بازکردن قفل کتابی بود شناسایی و دستگیر کنند. بازرسی لوازم همراه او منجر به کشف چندین قفل کتابی شد که مشخص می‌کرد در چند ساعت اخیر به سرقت رفته است. پس از آن سارق مورد بازجویی قرار گرفته و در تشریح دلایل این شیوه سرقت هم مدعی شد در سرقت نوعی از قفل‌های کتابی مهارت خاصی دارد و در ازای تحویل هر عدد قفل به مالخرها بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان دریافت می‌کرده است.

سرهنگ صارمی ساداتی گفت: در ادامه محل اختفای مالخر در خیابان چهارده معصوم(ع) شناسایی و از آنجا نیز حدود ۵۴ عدد قفل کتابی کشف شد. در کنار این کشفیات، دیگر لوازم سرقتی مانند دوربین‌های مداربسته، محتویات خودرو و... هم مشاهده شد که نشان می‌داد فرد مالخر به صورت گسترده در این اقدام مجرمانه فعالیت دارد.

روزی هفت سرقت

وی اظهار کرد: یکی از دلایل ارتکاب این جرم توسط این سارق حرفه‌ای این بود که او با خود فکر کرده بود با سرقت قفل‌های کتابی افراد اعلام شکایتی نمی‌کنند اما این‌گونه نشد. متأسفانه کیفیت پایین برخی قفل‌های کتابی هم یکی دیگر از علت‌های این سرقت‌ها بود. در تحقیقات تکمیلی و اعتراف‌های صورت گرفته از سوی متهم مشخص شد که او حدود یک ماه است با این شیوه اقدام به سرقت می‌کرده و هر روز هم حدود هفت قفل کتابی را باز و به مالخر می‌فروخته است.رئیس پلیس مشهد در پایان بیان کرد: شهروندان مطمئن باشند پلیس در مواجهه با شرارت و اقدام‌های سلب‌کننده امنیت عمومی با قاطعیت وارد عمل خواهد شد و به هیچ یک از عاملان ناامنی اجازه تحرک نخواهد داد، از همین رو هر یک از شهروندان اگر اطلاعات دقیقی از رفتار هنجارشکنانه افراد مورد اشاره دارند موضوع را از طریق شماره ۱۱۰ با ما در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن برخورد لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.