مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: مصرف آب در شهرها و روستاهای این استان همزمان با شیوع بیماری کرونا ۷.۵ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته است.

مصرف آب در خراسان رضوی ۷.۵ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی افزود: این میزان تولید ۲۷ میلیون متر مکعب آب مازاد بر نیاز آبی خراسان رضوی را شامل می‌شود و حساسیت مشترکان به توصیه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا دلیل افزایش مصرف آب در استان است.
وی سرانه مصرف آب در شهرهای استان را ۱۲۰  لیتر و در روستاها ۴۰۰ لیتر بر ثانیه برای هر نفر در شبانه روز اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سرانه مصرف آب در روستاهای استان به دلیل اضافه شدن مصرف دامی بیشتر از شهرهاست که در این خصوص باید چاره اندیشی شود.
علوی ادامه داد: شرکت آبفا خراسان رضوی برای تامین آب باکیفیت و موردنیاز شهروندان تمامی امکانات را به کار گرفته‌ است تا مصرف‌کنندگان نگرانی نداشته باشند اما در عین حال مدیریت بهینه مصرف آب ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه افزود: وزارت نیرو امسال طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی را با هدف هم‌افزایی در منابع آب و افزایش بهره‌وری در همه استانهای کشور عملیاتی کرده است.
علوی  اظهار کرد: از ابتدای امسال این شرکت علاوه بر آب‌رسانی به ۷۲ شهر با یک میلیون و  ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، وظیفه آب‌رسانی به دو هزار و ۲۶۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را نیز بر عهده گرفته است.
 شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم‌اکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان روستاها و ۷۲ شهر این استان به جز کلانشهر مشهد را زیرپوشش خدمات خود دارد.

 خدمات آب و فاضلاب کلانشهر مشهد را شرکت آب و  فاضلاب مشهد به طور مستقل ارائه می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.