حضور دشمن‌شکن مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی سال ۱۳۸۸ نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به حساب می‌آید.

۹ دی؛ رفراندوم ملّی

یوم‌الله ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است؛ روزی است که مردم نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به‌خوبی می‌شناسند و هرگز فریب نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند. این حماسه نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند اگر دشمن در برابر دین آن‌ها بایستد در برابرتمام دنیای آن‌ها خواهند ایستاد. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت‌ها و حرمت‌شکنی‌های عده‌ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نَه گفتن ملت به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت دوباره با آرمان‌های والای امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک کردند و مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش میلیونی در تهران و تمامی شهرهای کشور به جهانیان اعلام شد. در نهایت نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که عملاً به این جمله امام  که: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد» معتقد و پایبندند. نهم دی ماه سال ۱۳۸۸، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود. رهبر انقلاب اسلامی در باب اهمیت این روز فرموده‌اند: «مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد».

نقش مهم مردم

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اما در گفت‌وگو با قدس درباره درس‌ها، عبرت‌ها و مهم‌ترین دستاوردهای یوم الله ۹ دی معتقد است: مهم‌ترین ویژگی این رویداد در یک کلمه نقش مهم مردمی است. وی می‌افزاید: در حوادث منتهی به نهم دی سال ۸۸ هجمه گسترده‌ای علیه ارکان انقلاب با کمک عناصر خودفروخته داخلی به راه افتاد. در نهایت آنچه این فتنه را خواباند حضور مردم در صحنه بود. وی با بیان اینکه از ابتدای بروز فتنه مردم در صحنه حمایت از انقلاب حضور داشتند، اما در نهایت خیزش آن‌ها در ۹ دی آشوب‌ها را به طورکلی خواباند و آبی بر آتش جریان فتنه بود، ادامه داد: به همین دلیل است که گفته می شود حکومتی که مردم را با خود دارد، همیشه پیروز است؛ نظام ما کاملاً مردمی است و حتی دولت‌های غربی هم به این موضوع بارها اذعان کرده‌اند. نهم دی نشان داد که بهترین راهبرد امنیت‌سازی در جمهوری اسلامی امنیت مردم محور است .حضور میلیونی مردم در نهم دی به بحران هشت ماهه در کشور پایان داد.

«مجتبی رحماندوست» البته ۹ دی را یک همه‌پرسی بزرگ در دفاع از نظام و رهبری هم دانسته و تصریح کرده: من به عنوان فردی که در صحنه اعتراضات حضور داشتم شاهد بودم جریان فتنه با شعارهای فریبنده به دنبال  به انحراف کشاندن اعتراضات بود، ولی حضور میلیونی مردم خط بطلانی بر رؤیای آشوب‌طلبان و حمایت قاطع از انقلاب کشید. صراحت در شعارهایی که این روز در حمایت از نظام و علیه حامیان فتنه سر داده شد، کم سابقه بود. همچنین مدیریت بحران عالی رهبر انقلاب و نیز اهمیت حفظ و حراست از جایگاه رهبری به‌خصوص در وضعیت غبارآلود با روشن شدن بیشتر ابعاد حادثه درسال‌های بعد مشخص شد و به ثبوت رسید.

روز پالایش نااهلان

یکی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نیز در باب اهمیت یوم‌الله ۹ دی به قدس گفت: مهم‌ترین دستاورد این روز تجدید بیعت ملت با رهبر انقلاب بود. مردم با حضور خودجوش خود در این راهپیمایی از کسانی که از خط انقلاب جدا شده بودند اعلام برائت کردند. فائزه مصلحی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول حیات خود حوادث زیادی از کودتا تا انواع تحرکات تجزیه‌طلبانه و خیانت‌ها را از سر گذرانده است، عنوان کرد: فتنه سال۱۳۸۸ هم که به کمک آمریکا و عناصر داخلی اش طراحی شده بود، یکی از این گذرگاه‌های انقلاب بود، اما ۹ دی موجب پالایش نااهلان از قافله انقلاب شد. این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:  ۹ دی دو حسن بزرگ هم داشت. نخست اینکه در فتنه سال ۸۸ تعدادی از خواص مردود، که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده بودند، طغیان کردند؛ همه چیز و همه کس را متهم کردند و حتی حاضر شدند با دشمنان قسم‌خورده نظام همسو و همراه شوند، ولی مردم آمدند تا آن‌ها را از میدان به‌در کنند. نکته دوم ثابت شده هم این بود که افرادی که ما آن‌ها را تحت عنوان قشر خاکستری می‌شناسیم، قلب آن‌ها برای انقلاب می‌تپد و در شرایط اضطراری پشت سر رهبر هستند. آنچه سبب شد در ۹ دی مردم به صحنه بیایند، تعلق خاطر آن‌ها به اسلام ناب محمدی و اعتماد آن‌ها به رهبر انقلاب بود و این تعلق خاطر و اعتماد انقلاب را بیمه کرده است. مصلحی در انتها تأکید کرد: آشکار شدن خطر نفوذ دشمن هم یکی از پیام‌های حوادث سال ۸۸ بود. واقعیت آن است که رسانه‌های غربی در کمک به فتنه‌گران و چالش فعال‌سازی مجدد آن‌ها نقش اساسی داشتند. دشمن امروز هم هجمه‌های فرهنگی خود را علیه ایران اسلامی چند برابر کرده و با تحریم‌های سخت اقتصادی، سعی دارد به اهداف خود دست یابد و این مسئله هم ضرورت هوشیاری ملت ما را طلب می‌کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.