کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا امروز نسبت به سال‌ها و دهه‌های گذشته بسیار ضعیف شده لذا ارتش این کشور از آمادگی لازم برای شروع یک ماجراجویی تازه در منطقه برخوردار نیست. از سوی دیگر کشورهای دیگری که یک روزی متحد آمریکا به شمار می‌روند در حال حاضر در ضعیف ترین حالت خود قرار دارند به گونه‌ای که رژیم سعودی که به عنوان عابربانک آمریکایی‌هاست در حال حاضر با کسری شدید بودجه مواجه شده است.

مانورهای نظامی آمریکا در منطقه ازسر استیصال است نه تهاجمی

حسن عابدینی کارشناس سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص حضور آمریکا در خلیج فارس و ادعای رسانه‌های خارجی مبنی بر تلاش ترامپ برای آغاز جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:  در این موضوع شکی وجود ندارد که ایالات متحده آمریکا امروز در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن در طی پنج دهه گذشته قرار گرفته است. علی رغم اینکه سران آمریکایی در سالهای گذشته تلاش کردند تا با خرج هزینه های هنگفت در خاورمیانه به اهداف استکباری و غاصبانه خود برسند اما دست خالی تر از همیشه بوده‌اند.

وی دراین باره افزود: با اینکه سران آمریکایی از جیب مردم این کشور و مالیاتی که پرداخت می‌کند ۷ تریلیون دلار خرج جنگ افروزی‌ها در کشورهای مختلف در منطقه کرده‌اند اما هیچ دستاوردی به نفع آنها و همپیمانانشان ایجاد نشده است و به اهداف مورد نظر خود در سوریه تا عراق و یمن و ایران نرسیده‌اند.

عابدینی دراین باره خاطر نشان کرد:به هر حال آمریکا امروز نسبت به سال‌ها و دهه‌های گذشته بسیار ضعیف شده لذا ارتش این کشور از آمادگی لازم برای شروع یک ماجراجویی تازه در منطقه برخوردار نیست. از سوی دیگر کشورهای دیگری که یک روزی متحد آمریکا به شمار می‌روند در حال حاضر در ضعیف ترین حالت خود قرار دارند به گونه‌ای که رژیم سعودی که به عنوان  عابر بانک آمریکایی هاست در حال حاضر با کسری شدید بودجه مواجه شده است.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص جنگ یمن نیز گفت: سعودی‌ها در شش سال پیش که به مردم یمن حمله کردند گمان می‌کردند که در طول دو ماه جنگ می‌توانند کل یمن را به اشغال خود دربیاورند در حالی که شاهد هستیم آنها شش سال است که جنگ ظالمانه و بی حاصلی را علیه مردم یمن تدارک دیده‌اند بنحوی که اینک در وضعیت بسیار بد و منجلابی گیر افتاده‌اند که امکان خارج شدن از آن را ندارند بنابراین متحدان آمریکا به شدت تحت فشارهای مختلفی قرار دارند.

حسن عابدینی در این باره خاطر نشان کرد: آمریکایی ها در داخل نیز با بحران های مختلفی از جمله بحران جنیش های اجتماعی و اعتراض‌های سیاه پوستان به دلیل نژاد پرستی ترامپ مواجه اند، ضمن اینکه موضوع  تقلب در انتخابات که حیثیت، مشروعیت و مقبولیت آمریکا را زیر سوال برده نیز آمریکا را بیشتر درگیر بحران کرده است از این رو در تمام زیر ساخت‌های آمریکا شرایط برای وقوع یک جنگ در منطقه ما وجود ندارد، بنابراین آمریکا نه در حوزه خارجی و حوزه داخلی توان و ظرفیت ماجراجویی تازه ای ندارد لذا هرچه در این حوزه‌ها تلاش می‌کند از سر استیصال و تدافعی است نه تهاجمی .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.