معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نتیجه اجرای طرح کوچ نشان از این دارد که ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

۳۰ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند

به گزارش قدس آنلاین، صفدر سلطانی افزود: طرح کوچ نام طرحی است که از آبان ماه امسال به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در سراسر کشور و استان خراسان رضوی اجرا شده است.

وی ادامه داد: نتایج بررسی وضعیت قد و وزن دانش‌آموزان استان خراسان رضوی نشان می‌دهد که هم اکنون ۲ درصد دانش آموزان استان خیلی لاغر، چهار درصد لاغر، ۶۴ درصد دارای وزن طبیعی، ۲۰ درصد دچار اضافه وزن و ۱۰ درصد چاق هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مجموع وضعیت خراسان رضوی نسبت به وضع میانگین کشور بهتر است.

سلطانی با بیان این که تا قبل از اجرای طرح کوچ میزان چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان استان ۲۱ تا ۲۵ درصد تخمین زده می‌شد افزود: از نگاهی دیگر ۶۰ درصد پسران و ۶۸ درصد دختران دارای وزن طبیعی هستند بنابراین اضافه وزن و چاقی در بین پسران بیشتر است.

وی ادامه داد:بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد احتمالا پیگیری و حساسیت خانواده در نوع تغذیه دختران بیشتر است و همین امر موجب وضعیت مطلوبتر در بین این گروه شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان امسال باید سه درصد از چاقی و اضافه وزن دانش آموزان با ارائه مشاوره تغذیه‌ای و تغییر سبک زندگی و ورزش کاهش یابد.

سلطانی افزود: در این رابطه والدین، مدیران، معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت نقش مهمی در آموزش دانش آموزان و کنترل وزن آنان دارند.

استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده با کد ملی در سامانه ملی سناد دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.