مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مشهد با تاکید بر ممنوعیت تردد سایر ناوگان باری جاده‌ای و ترانزیتی در شهر که هدف سفر آنها مشهد نیست، گفت: سیستم نظارت و کنترل ناوگان باری درون شهری هوشمندسازی می‌شود.

کنترل ناوگان باری در مشهد  هوشمند می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی باخرد اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۷ قانون هوای پاک و در راستای سامان‌دهی تردد ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین در سطح شهر مشهد، محدودیت زمانی و مکانی پیش بینی شده است که شامل کلیه وسایل نقلیه باری با تناژ بیش ازسه و نیم تن می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مشهد با اشاره به ضرورت اخذ مجوزهای لازم از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل بار، اضافه کرد: پس از این علاوه بر کنترل ترددها توسط واحدهای بازرسی مستقر در سطح شهر، دوربین‌های نظارتی نیز خودروهای متخلف را جریمه می‌کنند بنابراین توصیه می‌کنیم این شرکت‌ها برنامه سفر وسایل نقلیه باری خود در مناطق مختلف شهری را به نحوی تنظیم کنند که تردد و توقف آنها در محدوده‌های مکانی مطابق زمان مشخص شده در برگه مجوز باشد.

وی گفت: مجوز تردد برای ناوگان باری سنگین و نیمه‌سنگین دارای پروانه فعالیت از شهر مشهد به صورت مدت‌دار و برای ناوگان باری برون‌شهری دارای بارنامه به مشهد یا ناوگان باری دارای پروانه فعالیت از سایر شهرها به صورت موردی از طریق سامانه ftms.mashhad.ir صادر می‌شود.

باخرد با تاکید بر ممنوعیت تردد سایر ناوگان باری جاده‌ای و ترانزیتی در شهر که هدف سفر آنها مشهد نیست، خاطرنشان کرد: این ناوگان موظف هستند از کنارگذر شمالی تردد کنند، بنابراین نظارت و اعمال قانون مکانیزه از طریق دوربین‌های سطح شهر، گامی مهم در جهت شهر هوشمند است و امیدواریم با این اقدام بتوانیم تا حد زیادی از تخلفات بکاهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.