مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امروزه کتاب در جایگاه یک نهاد اجتماعی قرار دارد؛ لذا در انتخابات ۱۴۰۰ باید بیش از گذشته به مسأله فرهنگ و توسعه نشر کتاب توجه کرد.

انتخابات ۱۴۰۰ یک انتخابات فرهنگی است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری آیین معرفی برگزیدگان هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال خراسان رضوی گفت: امروزه شاهد هستیم کتاب در دو نقش متفاوت از گذشته و حال نقش آفرینی می‌کند. تاکنون کتاب بستری برای انتقال دانش، دستمایه‌ای برای ایده‌های نو و تجارب گذشته بوده است، اما امروزه با حفظ این رسالت نقش جدید کتاب به عنوان یک نهاد اجتماعی در تثبیت هویت فکری جوانان ایفا می‌کند.
او با بیان اینکه امروزه کتاب به عنوان کالای فرهنگی در کنار سبد اقتصادی خانوار جای خود را پیدا کرده است و راهبری این نهاد اجتماعی به دست مؤلفان و ناشران و نهادهای تولید و توزیع فکر انجام می‌شود افزود: موفقیت این نهاد در دوستی با فضای مجازی تعریف می‌شود و فضاهای مجازی همچون کتابچه و فیدیبو در کنار بخش حضوری نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دوران کرونا تغییرات فرهنگی و شتاب تحولات را شاهد هستیم و فرهنگ در بستر کتاب با موضوع نقش دین در دوران کرونا بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: نقش کتاب در دوران کرونا یک مسئله اساسی است و سنجش محاسن کتاب به عهده ایده پردازان و مؤلفان در دوران کرونا است.
مروارید با اشاره به اینکه باید در انتخابات ۱۴۰۰ بر سهم و نقش فرهنگ و توسعه نشر کتاب در گفتمان‌ها و انتخابات تأکید بیشتری داشته باشیم بیان کرد: در چالش‌های سیاسی نباید نقش فرهنگ را فراموش کنیم انتخابات ۱۴۰۰ یک انتخابات فرهنگی است و باید در این انتخابات مطالبات فرهنگی مشهد به عنوان یک خط هویتی و جریان ساز از طریق رسانه‌ها پیگیری و مطرح شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.