گشت‌ مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان ‌رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۰ فعال شد.

گشت‌ شورای حفظ حقوق بیت‌المال در خراسان رضوی فعال شد

به گزارش قدس آنلاین، دادستان عمومی و انقلاب مشهد روز سه‌شنبه در این مراسم گفت: در حوزه پیشگیری از تغییرکاربری‌های زراعی و باغات، قدمهای بزرگی در استان برداشته شده است اما به رغم همه تلاشها باز هم تغییرکاربری و دست اندازی به زمینهای ملی وجود دارد.
محمد حسین درودی افزود: در طول سال، گشت‌ها برای جلوگیری از زمین‌خواری فعال هستند اما در روزهای تعطیل متخلفان برای زمین‌خواری و تخلفات در کمین هستند لذا در ایام نوروز گشت‌های مشترک به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: امسال با کمک دستگاه‌های متولی و مردم به صورت جدی‌تر تمام تلاش خود را برای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی و زمین‌خواری به کار می‌بندیم و با متخلفان برخورد قضایی خواهیم داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: در این راستا علاوه بر قلع و قمع ساخت وسازهای غیرمجاز، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های متولی در امر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تغییرکاربری پای کار هستند اما این همکاری در سال ۱۴۰۰ باید تقویت شود.

سرپرست دادسرای ناحیه هفت مشهد نیز در این مراسم گفت: در حوزه برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز و رفع تصرف زمینهای زراعی و باغها در سال جاری اقدامات خوبی صورت گرفته‌ است.

ولی قنبری راد افزود: امسال در داخل و خارج از حریم مشهد در حوزه گشت شورای حفظ حقوق بیت‌المال از ٣٠٠ هکتار زمین رفع تصرف شده و در حوزه کمیته صیانت از حریم مشهد نیز ۹۸۰ هکتار رفع تصرف انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۲ هزار باغ ویلا و سازه غیرمجاز در مشهد ادامه داد: در ایام خاص در حوزه اجرای آرای قلع و قمع دچار مشکل هستیم و تعطیلات منجر به ایجاد زمینه سوء استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.