رییس اداره حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: جابه‌جایی کالای جاده‌ای داخلی استان طی ۱۱ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش داشته است.

حمل بار جاده‌ای در خراسان رضوی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی خانی افزود: ظرف ۱۱ ماه امسال ۲۹ میلیون و ۲۴ هزار و ۶۰۴ تن بار از طریق صدور بارنامه داخلی کالا برای ۱.۹ میلیون سفر جاده ای از مبداء این استان به داخل یا خارج استان انتقال یافته است.

وی ادامه داد: امسال به خاطر شیوع کرونا و کاهش ترددهای جاده ای محدودیتی برای تردد کامیونها و ناوگان باری در ایام اوج سفر مانند نوروز اعمال نشد و همچنین برخی واحدهای تولیدی نیز افزایش فعالیت داشته اند که این موارد در مجموع منجر به افزایش نسبی حمل کالای داخلی در استان شده است.

رییس اداره حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سیمان ۲۰ درصد حمل کالای جاده‌ای استان را به خود اختصاص داده است اما در کل می توان گفت حمل ونقل کالاهای معدنی مانند سیمان، خاک، سنگ معدن و فولاد نیمی از سهم ترددهای باری در جاده‌های استان را شامل می شود.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال حمل جاده‌ای کالای داخلی استان به حدود ۳۱ میلیون تن بار برسد.

سالانه افزون بر ۳۰ میلیون تن کالای داخلی بوسیله ۲۸ هزار و ۸۰۰ دستگاه ناوگان باری با عمر متوسط ۲۰ سال، به همت ۴۴ هزار و ۵۰۰ راننده از مبداء خراسان رضوی به سایر نقاط استان یا سایر استانهای کشور حمل می‌شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.