عضو اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی گفت: دولت واقعا قصد رشد اقتصادی و جهش تولید را در سر دارد باید اقتصاد کشور را از دست خود و خصولتی ها خارج و به دست بخش خصوصی واقعی برساند.

مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی و فعال اقتصادی در گفت‌وگو با  قدس آنلاین در خصوص راه های تحقق شعار سال و وظایف دولت در این موضوع گفت: یکی از مهمترین راه هایی که رونق و جهش تولید را تضمین می‌کند حمایت همه جانبه و باز گذاشتن فضا برای فعالیت اقتصادی بخش خصوصی واقعی است، هر چند گوش بخش خصوصی از حمایت‌های غیر واقعی پر است چرا که آقای روحانی بر این موضوع در انتخابات و شعارهای انتخاباتی دولت خود تأکید داشت که بخش خصوصی باید در فضای رقابتی و آزاد فعالیت کند اما این موضوع هیچ گاه به صورت واقعی و کارکردی به منصه ظهور نرسید.

وی دراین باره افزود: اگر دولت تکلیف اقتصاد و فعال بازرگانی را روشن کند قطعاً آینده اقتصاد و تولید به سرعت مشخص می‌شود.اگر دولت مشخص کند که اقتصاد کشور دولتی است یا خصوصی، اقتصاد بر مبنای بازار آزاد و فعالیت شرکت‌ها و بنگاه‌های خصوصی اداره می‌شود یا دستوری و براساس سیاست گذاری های مورد نظر دولت می‌گردد قطعاً می‌توان گفت آینده اقتصاد ایران و وضعیت تمامی واحدهای تولیدی بخش خصوصی به روشنی مشخص می شود.

فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی درباره حضور همه جانبه دولت و تأثیر آن بر بخش اقتصاد کشور گفت: اگر دولت واقعاً قصد رشد اقتصادی و جهش تولید را در سر دارد باید اقتصاد کشور را از دست خود و خصولتی‌ها خارج و به دست بخش خصوصی واقعی برساند. دولت برای تحقق جهش تولید باید مقرراتی که مانع رشد بخش خصوصی می‌شود را برطرف کند چرا که متأسفانه بخش خصوصی گرفتار مقرراتی است که اتفاقاً دولت برای بودن فعال خود در عرصه اقتصاد نه حضور فعال بخش خصوصی تدوین واعمال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.