مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بر اساس آئین‌نامه از پیش تعیین شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط قرمز کرونا کلیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مشهد و شهرهای قرمز استان تعطیل خواهد بود.

تعطیلی کلیه فعالیت‌های فرهنگی هنری شهرهای قرمز خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونای مشهد و پنج شهر استان، اظهار کرد: طبق آئین‌نامه‌ای که از پیش موجود بوده و پروتکل‌ها را بر اساس وضعیت‌های مختلف بیماری کرونا تعریف کرده و با توجه به پروتکل‌های وضعیت قرمز در شرایط کنونی، بر اساس ابلاغیه ستاد کرونای استان عمل خواهیم کرد.

وی افزود: بر همین اساس کلیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در شهرهای با شرایط قرمز شیوع کرونا تعطیل خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در رابطه با تسهیلات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ایجاد رونق اقتصاد هنر در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: دو محور را در سال ۱۳۹۹ دنبال کردیم که در سال ۱۴۰۰ نیز این دو محور را ادامه خواهیم داد که یکی از آن‌ها موضوع هنرکارت و دیگری اعطاء وام‌های مربوط با کرونا و کسب‌وکارهای فرهنگی بود.

مروارید با اشاره به اعطاء هنرکارت، ادامه داد: اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه که عضو صندوق هنر هستند از حمایت‌ها و کمک‌های حمایتی در سال ۱۳۹۹ بهره‌مند شدند که نزدیک به ۴۰۰۰ نفر عضو این صندوق هستند و ۱۶۰۰ نفر هنرکارت را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در کنار هنرکارت که در سال جدید ادامه خواهد یافت و به امید خدا تقویت خواهد شد، موضوع اعطاء وام‌های کسب و کار و مربوط به دوران کرونا وجود داشته است که آن هم به صورت ملی، در صنوف مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی پرداخت شد و در سال ۱۴۰۰ نیز امتداد پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.