معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پارسال در ۲۳۰ مرکز ترک اعتیاد سرپایی در خراسان رضوی، بیش از ۳۳ هزار نفر تحت درمان قرار گرفتند.

فعالیت ۲۳۰ مرکز ترک اعتیاد سرپایی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسین تنها طلب معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: از مجموع مراکز دارای مجوز از سازمان بهزیستی تعداد  ۲۰۵ واحد در مشهد و ۲۵ واحد در شهرستان‌ها مستقر هستند که به کار پذیرش، مشاوره و درمان بیماران سوء مصرف مواد، مشغول می‌باشند.
او افزود: در سال ۹۹ بیش از ۱۳۰ میلیون تومان به متقاضیان کم‌بضاعت در قالب، درمان رایگان، درمان با تخفیف یا یارانه‌ی دارو و درمان پرداخت شده که البته با بررسی و تأیید مددکار مرکز و ناظر بهزیستی بوده است.

تنها طلب بیان کرد: درمان اعتیاد، کاری بسیار دشوار و پیچیده است و چه در کمپ‌ها، چه مراکز سرپایی، جلسات روان‌درمانی، اقدامات مددکاری، دارودرمانی و مشاوره روان‌شناسی و اشتغال، مراحل گریزناپذیر چرخه‌ی درمان هستند.
او تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته که اعتیاد به عنوان بیماری شناخته شده و درمان آن به بهزیستی واگذار شده، هزاران بیمار تحت درمان قرار گرفته‌اند، ولی از سوی دیگر، تعداد معتادان همچنان رو به فزونی است.
معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: ما اصرار بر پیشگیری داریم و معتقدیم اگر هزینه‌های پیشگیری بیشتر شود در واقع درآمد کشور، بخاطر پاک ماندن قشر جوان که مستعد اعتیاد هستند و کارآمدی بیشتری هم دارند، افزایش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.