شرکت شهاب یار، زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی، سومین پروژه خود برای بومی سازی محصولات وارداتی صنعت خودرو را کلید زد.

بومی سازی دو محصول جدید در شرکت شهاب یار

به گزارش قدس آنلاین، این شرکت در سال «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع‌زدایی ها»، تولید آزمایشی فیلتر روغن و گازوئیل موتور MAN D۲۰ را آغاز کرده که پس از تولید لنت ترمز و دینام اتوبوس های دوکابین در سال گذشته، سومین پروژه برای بومی سازی تجهیزات مورد نیاز صنعت خودرو است.

به سوی قطع وابستگی به واردات

مدیرعامل شرکت شهاب یار با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تمامی فیلترهای روغن و گازوئیل اتوبوس ها وارداتی و محصول کشور آلمان است، بر همین اساس به دلیل پر مصرف بودن این فیلترها در کشور و همچنین طولانی بودن زمان ثبت سفارش و تحویل آن از خارج کشور به دلیل تحریم ها، شرکت شهاب یار را مصمم کرد تا در راستای تحقق شعار سال و همچنین اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، برای تولید این محصولات برنامه ریزی کند.

حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال پایدار

مدیرعامل شرکت شهاب یار افزود: این دو محصول جدید شامل فیلتر روغن و فیلتر گازوئیل اتوبوس MAN با موتور D۲۰ است که پس از طی مراحل تحقیقاتی لازم و دریافت استانداردهای لازم، هم اکنون به مرحله تولید آزمایشی رسیده است. به گفته مهندس داوود عابدی، تولید این دو محصول علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی، باعث ایجاد اشتغال پایدار در کشور نیز شده است.

قدرت رقابت با نمونه خارجی

عابدی تصریح کرد: با توجه به کیفیت مطلوب مواد اولیه استفاده شده در تولید این محصولات و همچنین دریافت استاندارد های مرتبط، محصول نهایی کاملا رقابت پذیر با نمونه مشابه خارجی است. وی می گوید: فیلتر های روغن و گازوئیل علاوه بر مصرف در اتوبوس های دو کابین شهری با برند های «یانگ من»، «یوتانگ» و «کینگ لانگ»، در اتوبوس های برون شهری که با موتور MAN D۲۰ تولید شده و در ناوگان حمل و نقل برون شهری در حال فعالیت هستند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاهش قیمت چشمگیر محصول نهایی

مدیر عامل شرکت شهاب یار افزود: در حال حاضر قیمت هر عدد فیلتر روغن وارداتی، ۴۵۰ هزار تومان است در حالی که قیمت تمام شده نمونه تولید داخل آن ۱۰۶ هزار تومان است، همچنین قیمت هر عدد فیلتر گازوئیل وارداتی ۳۵۰ هزار تومان بوده که با تولید نمونه داخلی به ۱۴۲ هزار تومان خواهد رسید. عابدی گفت: سالانه حدود ۵۰ هزار عدد از فیلترهای مذکور در بازار هدف شرکت شهاب یار یعنی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران استفاده می شود که این میزان باعث خروج ارز به ارزش تقریبی نیم میلیون یورو در سال می شود.

 

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.