۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 749302

۱. تاریخ انقلاب بارها روایتگر تحقق اراده خدا بر اراده مستکبران عالم بوده است. بامداد پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ دقیقاً یکی از همان روزهاست که دست اراده خدا در حمایت از انقلاب و این ملت نمایان شد.  چرا که یکی از پیچیده‏ترین عملیات‏های نظامی آمریکا، در صحرای طبس شکست خورد. عملیات  «پنجه عقاب» که ایالات متحده برای اجرای آن، مدت‌ها نیروهای مخصوص خود را تحت آموزش قرار داد و «فورت برگ‌» و «فرودگاه کارولینای شمالی» بارها مورد تمرینات نظامیان آمریکا و بازسازی این سناریو قرار گرفت. اهمیت و پیچیدگی این عملیات به قدری بالا بود که تنها کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا و سه تن دیگر از مقامات دفاعی- امنیتی ایالات متحده و برخی از عناصر نفوذی داخلی، در جریان این عملیات بودند. اما سرانجام آن چه شد؟ شکست آمریکا و فرار هواپیماها و بالگردهای باقیمانده به سوی ناو نیمیتس که ایالات متحده را بر آن داشت تا شکست این عملیات را اعلام کند. بعدها مصاحبه فرماندهان آمریکایی درباره عملیات طبس و گزارش‌های مستند منابع آگاه، از ابعاد پیچیده این اقدام و شکست سنگین آمریکا خبرداد. آری به تعبیر امام خمینی: «شن‌ها مأمور خدا بودند».

۲. چله انقلاب یکی دیگر از روزهای متأخر در تکرار این سنت الهی است. دولت اسبق آمریکا به همراه جان بولتن در خیال باطلشان می‌خواستند ایران بهار ۴۰‌سالگی خود را در زمستان ۹۷ نبیند. از این رو بنا به شواهد و مستندات، تدارک بسیاری برای ایجاد آشوب در ایران دیده شد. ایده مقامات امنیتی آمریکا «جریان‌سازی اعتراض و بحران» در ایران بود. درنتیجه فشار حداکثری، تحریم اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و نفوذ جریانی برای تغییر در دستگاه محاسباتی مسئولان و دولتمردان در دستور کار قرار گرفت. ترامپ، به سران اروپا گفته بود: «شما دو سه ماه صبر کنید، کلک جمهوری اسلامی کنده خواهد شد!». داستان چه شد؟ باوجود همه توطئه‌ها در دی‌ماه ۹۶، توهم پایان انقلاب در زمستان ۹۷ و حتی راه‌اندازی غائله بنزین در آبان ۹۸ در نهایت چیزی عایدشان نکرد. اینجاست که باز هم دست حمایت خدا در یاری‌ انقلاب دیده می‌شود؛ فاعتبروا یا اولی الابصار.

۳. فهم عمیق و نگاه دقیق به این رخدادها -که در تاریخ انقلاب کم نیست- حاوی نکات بسیار ارزنده‌ای است. موضوعی که در پاسخ به مشکلات و تنگناهای کنونی به‌شدت درس‌آموز و درخور توجه است. درست پس از معجزه بیابان طبس و شکست آمریکا، امام در سخنرانی خود فرمودند: «کی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟!...جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟!». در واقع حادثه طبس سند محکمی در ابطال نگاه به دست غیر خداست. به تعبیر امام امت: «نباید بیدار بشوند آن‌هایی که توجه به معنویات ندارند و به این غیب ایمان نیاورده‌اند؟». البته این موضوع به‌معنای تعقل نداشتن و دست روی دست گذاشتن در مسائل پیش‌ رو نیست؛ بلکه باور به این نگاه سبب می‌شود تا به‌جای «بستن با کدخدا» توکل بر «خدا» مد نظر قرار گیرد؛ آن‌هم خدایی که خود وعده داده است: ان تنصروااللَّه ینصرکم و یثبت اقدامکم؛ اگر خدا را نصرت کنید، خدا هم شما را پیروز خواهد کرد.

۴. نقل است  از آیت‌الله مظاهری که امام در جلسه‌ای خصوصی به ایشان فرمودند: «من معتقدم که این انقلاب را‏‎ ‎‏از ابتدا تاکنون دست قدرت الهی که فوق تمام دست‌هاست به اینجا آورده است و همان‏‎ ‎‏یدالله این انقلاب عظیم را حفظ می‌فرماید». از این‌رو بنا به تاریخ ایران معاصر و سیره امامین انقلاب، راه‌ حل برون‌رفت از همه مشکلات از جنس «بی‌تدبیری‌های داخلی» و «دشمنی‌های خارجی»، تنها با «تکیه بر قدرت لایزال الهی» و «اعتماد به توان داخلی» است نه «بستن با کدخدا».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.