سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از ایجاد مرکز آموزشی فنی و حرفه ای ویژه خواهران واقع در شهرک شهید رجایی با هدف حرفه‌آموزی و توانمندسازی اجتماعی-اقتصادی و تحقق اهداف بازآفرینی شهری خبر داد.

ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرک شهید رجایی

به گزارش قدس آنلاین،   مهدی حاتمی عنوان کرد: این معاونت با همکاری سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی و خیر محترم شرکت فرش مشهد، در راستای اجرای مصوبه خیرین شهر یار و تحقق هدف افزایش توانمندی اقتصادی و اجتماعی زنان به ویژه در بافت‌های بازآفرینی شهری، نسبت به ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرک شهید رجایی اقدام می نماید.

وی افزود: پس از اخذ مصوبه شورای شهر، بر اساس قراردادی سه جانبه حق انتفاع زمین به مساحت ۵۰۳۶ متر مربع، با حفظ مالکیت شهرداری مشهد برای احداث مرکز مذکور به شرکت فرش مشهد و سازمان فنی و حرفه ای واگذار گردید.

حاتمی با اشاره به اینکه مجمع خیرین شهر یار پیش از این ایجاد مرکز کنترل آسیب های اجتماعی حوزه زنان و کودکان را در کارنامه خود ثبت کرده بود، تصریح کرد: این دبیرخانه با جذب منابع مالی و یا غیر مالی (اموال منقول و غیر منقول) از طریق خیرین توانسته است به یک مدل مشارکت خیرین در تامین زیرساخت های شهری دست یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدل که در قالب آیین‌نامه ستاد خیرین شهر یار تدوین شده، هیچ سودی و منفعت انتفاعی برای خیر یا سرمایه گذار تعریف نشده است و پروژه‌های عام‌المنفعه به صورت هدفمند و از طریق مشارکت عمومی-خصوصی با کمک خیرین شهر یار تحقق می‌یابند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.