مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از رشد ۸ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری های استان در فروردین امسال خبر داد.

رشد ۸ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی یعقوب‌زاده با اشاره به رشد ۸ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در فروردین امسال گفت: از ابتدای فروردین تاکنون بیش از ۷ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۷۷۵ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان صورت گرفته است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸ درصد یعنی ۵۶۶ هزار و ۹۷۵ قطعه رشد داشته است.

وی اظهار کرد: با جوجه‌ریزی انجام شده ۱۵ هزار و ۷۴۷ تن گوشت مرغ تولید و در پایان ماه مبارک رمضان و خرداد ماه آماده عرضه به بازار مصرف می‌شود که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل یک هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

یعقوب‌زاده بیان کرد: استان خراسان رضوی در سال گذشته ۸۳ میلیون و ۶۲۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشته که در مجموع در مرغداری‌های گوشتی استان ۱۵۷ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ تولید شده است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این استان امکان تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن مرغ گوشتی وجود دارد که در صورتی که تسهیلات مربوطه و نهاده مورد نیاز به موقع تأمین شود امکان تولید یاد شده فراهم است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.