عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به پیروزی فلسطین در «باب العامود» گفت که تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در برابر مطالبات معترضان شهر قدس نشانگر این است که مقابله و مقاومت، تنها راه برخورد با این رژیم است.

مسئول حماس: مقابله و مقاومت، تنها راه برخورد با اسرائیل است

قدس آنلاین: «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس اشغالی تأکید کرد.

الحیه با انتشار بیانیه‌ای گفت که رخدادهای قدس، دال بر این است که «ما می‌توانیم اسرائیل را مجبور کنیم که انتخابات را در قدس برگزار کنیم».

خبرگزاری شهاب ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، جوانان و قهرمانان شهر قدس ثابت کرده‌اند که این شهر از «جلاد و اسرائیل قدرتمندتر است و امروز نیز پیروزی جدیدی در برابر آن (رژیم صهیونیستی) به دست خواهد آورد».

وی تصریح کرد، تسلیم شدن رژیم صهیونیستی در برابر مطالبات معترضان شهر قدس و برداشتن تمام موانع از محوطه «باب العامود» به وضوح نشانگر این است که درگیری و مقاومت، تنها راه برخورد با این رژیم است.

الحیه با تأکید بر اینکه باید روز رأی‌گیری را به عرصه مقابله و درگیری با این رژیم تبدیل کرد، خاطر نشان کرد، قدس در مقابله با صهیونیستها، رو به جلو حرکت می‌کند.

این مسئول حماس در پایان تأکید کرد، ساکنان قدس با اقدامات اخیر خود به همه جهان گفتند که از رژیم صهیونیستی هراسی ندارند، بلکه اراده خود را به آن تحمیل می‌کنند.

این در حالی است که با مقاومت فلسطینی‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه یک شنبه از باب العامود در مرکز قدس عقب نشینی کردند. این رژیم از زمان شروع ماه مبارک رمضان این منطقه را به روی مسلمانان بسته بود. 

 بعد از عقب نشینی صهیونیستها، فلسطینیها موانع آهنی و بتونی که مانع حرکت فلسطینیها شده بود را برداشتند. صدها فلسطینی هم این عقب نشینی نظامیان صهیونیست را به عنوان یک پیروزی در همین منطقه جشن گرفتند. 

از زمان شروع ماه رمضان، نیروهای رژیم صهیونیستی فلسطینیها را از نشستن در باب العامود و برگزاری عبادات و مراسمهای مذهبی مخصوص ماه رمضان منع کرده بود. 

پیش از این شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی از شوراهای خانوادگی متعلق به ساکنان شهر قدس خواسته بود امکانات و توانمندی خود را بسیج کرده و کمیته‌هایی متشکل از جوانان را برای دفاع از شهر تشکیل دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.