کتاب «سیاست در قرآن کریم» از به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به تفسیر آیات سیاسی کلام وحی می پردازد که در ماه مبارک رمضان به علاقه مندان معرفی و پیشنهاد می شود.

تفسیر آیات سیاسی کلام وحی در کتاب «سیاست در قرآن کریم»

 به گزارش قدس آنلاین، کتاب «سیاست در قرآن کریم» سومین جلد از مجموعه سلسله درس‌ های تفسیر قرآن کریم آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی است.

این مبحث در دو جلد مجزا با سرفصل های بخش اندیشه در علوم سیاسی و با تحلیل و برداشت های مستند از آیات شریفه قرآن به تبیین اندیشه سیاسی اسلام پرداخته است.

در جلد اول درباره موضوعات حکومت و دولت، مظاهر اجرایی حکومت، عناصر حکومت و دولت، فرآیند تحقق دولت در زندگی اجتماعی مردم، کار ویژه دولت، رابطه دولت و مردم از منظر آیات قرآن کریم تحقیق و کاوش شده است.

جلد دوم، کارکردهای عام و کارکردهای خاص دولت را با در نظر گرفتن مبانی سیاسی شریعت اسلام و از منظر آیات مبارک قرآن بررسی می کند.

از آنجا که آیات سیاسی قرآن مشخص نیستند و نمی توان براساس ترتیب سوره ها آن ها را بررسی کرد و گذشته از آن که آیات بسیاری وجود دارد که در نظر یک فرد یا جریان آیات سیاسی تلقی می شود و در اندیشه گروهی دیگر  این چنین نیست، از این رو در کتاب «سیاست در قرآن کریم» سعی شده، ترتیب انتخاب و گزینش آیات براساس بحث های علوم سیاسی باشد و آیات مرتبط با موضوعات مورد نظر بدون توجه به محل وقوع آن ها در قرآن انتخاب و بررسی شوند.

 در ماه مبارک رمضان جلد سوم این مجموعه با تخفیف ۲۰ درصدی و مجموعه کامل تفسیر قرآن کریم آیت الله علم الهدی با ۳۰ درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.