فرماندار گناباد گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و توسعه زیرساختهای آموزش و پرورش مناطق شهری و روستایی این شهرستان طی سه سال گذشته هزینه شده است.

۴۰۰ میلیارد ریال برای زیرساختهای آموزش و پرورش گناباد هزینه شده است

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گناباد افزود:ـ با اختصاص این مبلغ از منابع دولتی و مشارکت خیران ۱۸ طرح شامل احداث، تکمیل و نوسازی مدارس و نمازخانه های آنها در مناطق شهری و روستایی گناباد اجرا شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار میلیارد ریال سالانه صرف هزنیه های تعلیم و تربیت و حقوق پرسنل و فرهنگیان آموزش و پرورش گناباد می شود.

فرماندار گناباد گفت: در کنار توسعه و تکمیل زیرساختهای آموزشی و به دنبال شیوع ویروس همه گیر کرونا و تشکیل مجازی کلاسهای درس، ۳۰ طرح طی یک سال گذشته برای تقویت زیرساختهای مجازی آموزش و پرورش این شهرستان اجرا و با همکاری بنیاد خیریه ابرار ۷۵۰ دستگاه تبلت بین دانش آموزان نیازمند گنابادی توزیع شد.

قربانی افزود: دولت تدبیر و امید طی سالهای گذشته با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی و به خصوص تشدید تحریمهای ظالمانه دشمنان علیه میهن اسلامی، در کنار عنایت به تقویت و توسعه زیرساختها در بخشهای مختلف اقتصادی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی و آموزش و پرورش بیشترین توجه را به مسائل معیشتی و اقتصادی پرسنل این بخش و به خصوص فرهنگیان داشته است.

رییس شورای آموزش و پرورش گناباد با اشاره به این که برخی اشخاص به صورت ناجوانمردانه خدمات دولتهای یازدهم و دوازدهم و عملکرد ادارات گوناگون را زیرسوال می برند گفت: مردم خود با آگاهی از خدمات دولت تدبیر و امید بیش از پیش نسبت نظام جمهوری اسلامی امیدوار می شوند.

قربانی قدمت افزون بر ۱۰۰ ساله آموزش و پرورش گناباد را یادآور شد و افزود: موزه این بخش با تکمیل اسناد و مدارک مربوطه در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۹۲۴ دانش آموز شامل هشت هزار و ۳۲۸ دانش آموز دختر و هشت هزار و ۵۹۶ دانش آموز پسر در قالب ۹۱۱ کلاس درس و ۱۷۳ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند و نسبت دانش آموز به معلم ۱۱.۵ نفر است و این میزان در مقطع ابتدایی شهرستان ۱۴.۴ درصد است که باید با جذب استخدامی های جدید این کمبود کاهش یابد و در مقطع متوسطه دوم وضعیت مناسب تر و به ازای هر ۷.۷ دانش آموز یک معلم فعال است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.