در پی انعکاس گلایه‌های شدید تعدادی از نیروهای شاغل در کیوسک‌های شارژ «من‌کارت»، رئیس شورای شهر مشهد از پیگیری مطالبات این افراد خبر داد و اعلام کرد: تا ۱۰ روز دیگر مانده حقوق معوقه آن‌ها واریز خواهد شد.

حقوق عقب‌افتاده نیروهای باجه‌های«من‌کارت» واریز می‌شود

گلایه نیروها چه بود؟

اوایل هفته تعدادی از نیروهایی که در باجه‌های شارژ «من کارت» در سطح شهر مشهد مشغول به فعالیت هستند در پی تماس با تحریریه روزنامه قدس، از تأخیر در پرداخت حقوق ماهیانه و حتی پرداخت نشدن دیگر مطالبات خود گلایه داشتند.

یکی از این نیروها که تحت امر یک شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کند، در تشریح ماجرا گفت: اوایل بهمن ماه سال گذشته شرکت... به شیوه‌ای عجیب برنده مناقصه از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد شد. این باجه‌های شارژ و فروش «من‌کارت» در سطح شهر و در مترو فعالیت می‌کنند. آنچه ما اطلاع داریم این است که این شرکت در حالی که پایین‌ترین رقم پیشنهادی یعنی حدود ۵/۱ میلیارد تومان را داده بود، برنده مناقصه شد، در حالی که شرکت‌های دیگر هر کدام حدود ۴میلیارد تومان به صورت حجمی پیشنهاد کرده بودند.

این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: این موضوع‌ها که باید از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد بررسی قرار بگیرد به کنار، از زمانی که شرکت مذکور برنده شد، تأخیر در پرداخت حقوق‌ها هم شروع شد تا جایی که حقوق بهمن ماه ما را ۲۱ اسفند سال گذشته پرداخت کردند. پیگیری‌های ما نشان می‌داد همان حقوق را هم فاوا شهرداری پرداخت کرده است.

از آن روز به بعد عیدی و پاداش سال قبل به ما پرداخت نشد و تا امروز هم هیچ‌کس پاسخگوی ما نبود. نکته جالب این است که وقتی با شرکت مذکور تماس می‌گیریم مسئولان مربوط بیان می‌کنند هر موقع سازمان فاوا شهرداری پول داد، حق و حقوق شما هم پرداخت می‌شود!

اکنون این پرسش پیش می‌آید چطور شرکتی که هیچ توان و پشتیبانی مالی برای پرداخت یک ماه حقوق حدود ۶۰ نفر را ندارد، می‌تواند در مناقصه  شرکت کند و برنده شود؟

آیا سازمان فاوا شهرداری مشهد نمی‌خواهد به ماجرا ورود کند. خوب است بدانید از زمان حضور این شرکت فقط یک ماه(بهمن) برای ما حق بیمه رد شده و برای پرداخت هزینه‌های درمان احتمالی هم دچار مشکل شده‌ایم. مشکلات آن‌قدر زیاد شده که همکاران ما در امرارمعاش روزانه دچار مشکل شده‌اند. ای کاش مسئولان شهرداری فکری برای ما در این ایام کرونایی بکنند.

پاسخ دلگرم‌کننده رئیس شورای شهر

پس از دریافت این ادعاها برای یافتن پاسخ در این زمینه با رئیس شورای شهر مشهد تماس گرفته و ماجرا را از وی جویا شدیم. حیدری در واکنش به ماجرا بیان کرد: مدتی می‌شود در حال پیگیری موضوع هستم، حتی از مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد پیگیری شده که اعلام شد حقوق این افراد دهم هر ماه پرداخت می‌شود.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: در حال حاضر حقوق فروردین ماه و عیدی سال گذشته آن‌ها پرداخت نشده است. در این رابطه جلسه‌ای با پیمانکار مربوط برگزار و قرار براین شد که حقوق معوقه تا ۱۰ روز دیگر پرداخت شود.

در ادامه وی از ما می‌خواهد برای دریافت اطلاعات تکمیلی با مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تماس بگیریم.

کارت زرد شهرداری به پیمانکار

به سراغ رجائیان می‌رویم، او در این زمینه عنوان کرد: برای بیمه این عزیزان مشکلی پیش نخواهد آمد، معمولاً حقوق این افراد دهم تا پانزدهم پرداخت می‌شود. کار پیمانکاری این گونه مشکلات را دارد، آن‌ها هم  گاهی از ما دیرتر مطالبات را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در واکنش به این موضوع که آیا نباید یک پیمانکار آن‌قدر توان مالی داشته باشد که در صورت تأخیر در پرداخت مطالبات از سوی کارفرما،حقوق نیروهای خویش را پرداخت کند، بیان کرد: قرارداد این شرکت تأمین نیرو نیست و حجمی است. آن‌ها باید از دستگاه‌ها نگهداری و در قسمتی که همان باجه‌ها است  و نیاز به نیرو دارد افرادی به کارگرفته و حقوق آن‌ها  پرداخت شود.

رجائیان تصریح کرد: جلسه‌ای پنجشنبه گذشته با مسئولان شرکت طرف حساب برگزار و قرار شد آن‌ها لیست نیروها را بدهند تا از محل مطالباتی که دارد و تضمین‌هایی که گرفته شده است، حقوق نیروها پرداخت تا مشکل حل شود.

وی در واکنش به این ماجرا که آیا کارت زرد هم به این پیمانکار داده می‌شود، بیان کرد: قطعاً این‌گونه خواهد شد و از ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد. حتی اگر پیمانکار از حد مجاز در تأخیر پرداخت‌ها عبور کرد، ضمانت‌هایی در اختیار ما هست که می‌شود مشکل نیروها از آن طریق جبران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.