۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 751251

اهواز- پل نهم اهواز باهدف توسعه گردشگری در شرق این شهر احداث‌شده است که با شیوع کرونا به دلیل جلوگیری از ازدحام ورود به آن ممنوع اعلام شد ولی به‌غیراز این بی‌مهری این روزها جفاهای دیگری نیز بر آن رفته که شامل سرقت برخی ستون های برق و حفاظ‌های آن است!

پل نهم اهواز را دزد برد

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: پل نهم اهواز که مزین به نام سپهبد قاسم سلیمانی است در سه خط رفت‌وبرگشت از پارک شهروند ملی راه (ساحلی شرقی) آغاز می‌شود و به انتهای خیابان وهابی (ساحلی غربی) ختم می‌شود.

این پل ترافیک مناطق زیتون کارمندی، کورش، جواهری و زرگان را به سمت شرق اهواز هدایت می‌کند.

ازآنجاکه این پل درزمینهٔ گردشگری برای کلان‌شهر اهواز اهمیت ویژه‌ای دارد لذا دسترسی مناسبی را به پارک شهروند و موزه دفاع مقدس فراهم کرده است.

متأسفانه در طی ماه‌های گذشته آمار سرقت از این پل گردشگری رو به فزونی گذاشته است تا آنجا که علاوه بر نرده‌ها حالا تیرهای چندم‌تری برق و دکل‌های روشنایی نیز به سرقت رفته است.

گفتنی است که برای اجرای این پروژه ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است که در صورت بی‌توجهی و باز گذاشتن دست سارقان به‌احتمال‌زیاد معادل همین بودجه برای ترمیم آن باید بودجه اختصاص داد.

 این پل بیشتر یک مسیر کمربندی است که بوستان جنگلی شهروند در شرق اهواز را به منطقه کوی سید خلف اهواز متصل می‌کند و بیشتر جنبه گردشگری دارد به همین خاطر است با توجه به شیوع کرونا، شهرداری اهواز در طول یک سال گذشته تردد روی این پل را بسته تا از تردد مردم روی این پل جلوگیری کند اما ظاهراً این موضوع به کام سارقان آهن‌آلات خوش آمده و لذا تا توانسته‌اند لوازم آن را جداسازی و برده‌اند.

عده‌ای می‌گویند همین عدم تردد، فضای راحتی برای سارقان به وجود آورده است. البته گمانه‌زنی‌های دیگری هم در خصوص این سرقت‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه با توجه به‌اندازه پایه‌های روشنایی و سایر متعلقات پل، این دزدی‌ها کار یک فرد معمولی نیست و ممکن است یکی از پیمانکاران از این پایه‌ها برای پروژه‌ای دیگر استفاده می‌کند.

پلی که آب می‌رود
 معاون مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی خوزستان هم در این رابطه می‌گوید: متأسفانه تنها پایه‌های فلزی روشنایی به سرقت نرفته بلکه نرده‌ها و گارد ریل‌های پل هم سرقت شده‌اند.

علی عیدی وندی بابیان اینکه سارقان با اره‌های آهن‌بر و سایر تجهیزات، پایه‌های فلزی روشنایی، نرده‌ها و گارد ریل‌های پل را می‌برند و با وانت جابه‌جا می‌کنند می‌افزاید: سارقان در حال دزدیدن همه متعلقات فلزی پل هستند و اگر کاری انجام نشود دیگر پلی باقی نمی‌ماند.

وی بر حراست و نگهبانی از این پل تأکید کرده و می‌افزاید: عدم تردد روی پل نهم اهواز، فضای راحتی برای سارقان به وجود آورده است تا به‌راحتی اقدام به سرقت کنند لذا ضروری است تا شهرداری نگهبان‌هایی برای حراست از پل در نظر بگیرد.

به دنبال پرتقال فروش

درحالی‌که انتظار می‌رود شهرداری برای جلوگیری از سرقت رفتن این پل اقدامی انجام دهد اما سرپرست شهرداری منطقه ۲ اهواز معتقد است که حراست و نگهداری از اموال عمومی در حیطه اختیارات و وظایف سازمان شهرداری نیست

محمد سعید حردانی در این رابطه اذعان می‌کند: درست است که مسئولیت احداث، ترمیم و نگهداری تجهیزات فنی در سطح شهر با شهرداری است اما نگهداری از اموال عمومی در حیطه اختیارات شهرداری نیست.

وی عنوان می‌کند: بااین‌حال در برخی پارک‌ها و پل‌های ساحلی نگهبان قرار داده‌ایم اما همچنان تجهیزات به سرقت می‌رود. وی عنوان می‌کند: البته برای شناسایی و دستگیری این سارقان جلسات متعددی را با مراجع مربوطه برگزار کرده‌ایم و تلاش داریم هر چه سریع‌تر این مسئله را حل کنیم. 

حردانی از بسته بودن این پل در ایام کرونا می‌گوید و می‌افزاید: به علت بسته بودن این پل و جلوگیری از تردد مردم، فرصتی برای سارقان به وجود آمده تا به سرقت تجهیزات فنی و پایه‌های روشنایی پل بپردازند که قبلاً هم این موارد را به مراجع مربوطه گزارش کرده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.