رئیس اتحادیه صنف عمده‌ فروشان مواد غذایی مشهد گفت: متاسفانه داستان همیشگی افزایش قیمت نهاده های دامی دامداران را بر آن داشته تا حدود ۱۵ درصد قیمت شیر خام را برای ارائه به کارخانجات افزایش بدهند که البته این افزایش غیر قانونی بوده است

گرانی لبنیات مربوط به گرانی نهاده های دامی است

گرانی های لبنیات امسال همراه با سال جدید شروع شد هر چند درابتدا رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی این قضیه را تکذیب کرد ولی با ادامه دار شدن داستان همه این کاسه کوزه ها بر سر دامداران شکسته شد. حسینعلی شرف زاده رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایی در تایید گرانی های اخیر لبنیات گفت: بله گرانی های اخیر مربوط به ۱۵ قلم مواد لبنی که همه ازکالاهای صنعتی هستند شده است مانند قیمت برخی از ماست ها و پنیر های ۱۰۰ و ۴۰۰ گرمی و...که امسال از سوی کارخانجات با افزایش قیمتی مواجه شده اند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمتی که دربرخی مواد لبنی ایجاد شده است برای مصرف کننده نیست. این ارقام برای کارخانه جات تولید کننده بوده و قیمت مصرف کننده به قوت خویش و به قیمت قبل باقی است و هیچ توزیع کننده و فروشنده ای مجاز به افزایش قیمتی نیست و در صورت هر گونه گزارشی در خصوص گران فروشی از سوی اتحادیه با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

وی افزود: البته نا گفته نماند که کارخانجات هم مجبور به این افزایش قیمتی هستند چون متاسفانه قیمت یک قلم از نهاده های دامی مانند سویا نسبت به سال گذشته کلی افزایش داشته است و کارخانه ای که مثلا ۲۰۰ پرسنل دارد مجبور است حداقل ۴۰ درصد بر قیمت اقلام تولیدی اش اضافه کند تا بتواند جوابگوی حقوقشان باشد.

شرف زاده در پاسخ به این سئوال که این افزایش قیمتی تا چه میزان به افزایش قیمت شیر خام بستگی دارد گفت: متاسفانه داستان همیشگی افزایش قیمت نهاده های دامی دامداران را بر آن داشته تا حدود ۱۵ درصد قیمت شیر خام را برای ارائه به کارخانجات افزایش بدهند که البته این افزایش غیر قانونی بوده است که متاسفانه تاثیر خوبی بر بازار لبنیات نداشت ولی اخیر و خوشبختانه قیمت شیر نسبت به ابتدای سال کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی در توضیح تاثیر کرونا بر بازار لبنیات بیان کرد: متاسفانه کرونا در این یک سال واندی تاثیرات خیلی بدی بر روی صنوف مختلف و کالای متفاوت از جمله لبنیات داشته است تا جایی که باعث شده به دلیل عدم رغبت مصرف کننده نسبت به گذشته و کاهش میزان تقاضا بازار را دچار کسادی کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.