سخنران حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه؛ کفر ورزیدن به طاغوت و ایمان به خدای یکتا «ریسمان محکم الهی است؛ گفت: شیرازه کتاب تمدن اسلامی توحید و مخالفت فکری و عملی با طاغوت و همه بدی هاست.

تمدن اسلامی بر مبنای کفر به طاغوت و ایمان به خدا استوار است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) که ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: قرآن کریم اولین منبع استخراج احکام خداوند است و ما از طریق آیات این کتاب نورانی به احکام و دستورات الهی پی می بریم.

وی تصریح کرد: یکی از احکامی که خداوند برای زندگی فردی و اجتماع ما در قرآن کریم بیان کرده کفر ورزیدن به طاغوت و ایمان آوردن به خداوند یکتا است. یعنی انسان برای اینکه زندگی توحیدی داشته باشد در ابتدا باید به همه طاغوت ها کفر بورزد.

این کارشناس دینی افزود: کفر ورزیدن به طاغوت و ایمان به خدای یکتا «عروه الوثقی» و ریسمان محکم الهی است. همه ما برای رسیدن به سعادت و کمال باید به آن چنگ بزنیم در غیر این صورت رسیدن به سعادت غیر ممکن است.

وی اضافه کرد: طاغوت مصادیق فراوانی دارد و عبارت است از هر چیزی که در رده های مختلف طبیعت به وجود انسان در زندگی فردی و اجتماعی اسیب بزند. گرچه طاغوت های بزرگ مشرکین و کفار هستند ولی طاغوت معنای گسترده تری نیز دارد و شامل هر نوع زشتی و پلشتی در زندگی است.

سخنران حرم رضوی ابراز کرد: کسی که می خواهد عبد و بنده خدا باشد و وجودش سرشار از معنویت شود باید از همه طاغوت های زندگی خود دوری کند تا به حقیقت ایمان و زندگی توحیدی دست پیدا کند.

وی با اشاره به شعار «لااله الاالله» که شعار اسلام است، اظهار کرد: کسی که می خواهد به «اله» برسد باید در ابتدا «الاالله» یعنی هر چه غیر خدا است را از کشور جان و اندیشه اش پاک کند و این امر ممکن نمی شود مگر اینکه نسبت به هر چه غیر خدا است دافعه داشته باشد.

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه توحید پایه و اساس همه ارزش ها در جامعه دینی است، ابراز کرد: شیرازه کتاب تمدن اسلامی توحید و مخالفت فکری و عملی با شرک، کفر و همه بدی هاست. وی بیان کرد: جامعه توحیدی تنها با شناخت و معرفت به خدا و توجه به بدی ها و خوبی ها و انتخاب خوبی ها شکل می گیرد. جامعه ای که زشتی ها را از خود دور کند و به سمت خوبی ها گرایش پیدا کند یک جامعه توحیدی و دینی خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.