یکی از شعارهای تبلیغاتی عزیزی خادم موضوع رعایت قانون و مبارزه با فساد در فوتبال ایران بود، اما انگار آقای رئیس بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات خیلی زودتر از آنچه تصور می‌رفت عمل به شعارهای انتخاباتی خود را به دست فراموشی سپرد!

فدراسیونی که نه کمیته انضباطی دارد نه کمیته اخلاق

حالا پس از حضور ۷۰ روزه او در این جایگاه منتقدان مدعی شدند او با بی اعتنایی نسبت به اتفاقات مدیریتی فوتبال رفتار می‌کند و صرفاً به دنبال ساکت کردن منتقدان خود در رسانه‌های گروهی است.

بلاتکلیفی دپارتمان ها

بسیاری از کمیته‌ها و دپارتمان‌های موجود در فدراسیون فوتبال در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد و هنوز برای مدیریت آن تدبیری اتخاذ نشده، با این حال شاید تا حدودی بتوان از کنار این اهمال کاری گذشت اما بی‌تفاوتی آقای رئیس به ارکان قضایی فدراسیون فوتبال در نوع خود یک فاجعه بزرگ به حساب می‌آید!

در شرایطی که فوتبال ایران در مقطع کنونی درگیر هفته‌های پایانی لیگ برتر و لیگ دسته اول است و باید ارکان قضایی با حساسیت فراوان نظارت به اتفاقات پیدا و پنهان پیرامون این بازی‌ها داشته باشند، تکلیف کمیته اخلاق و انضباطی به عنوان دو رکن از سه رکن قضایی فوتبال مشخص نیست. به همین دلیل وقوع هر حادثه‌ای در جریان این مسابقات وجود دارد! برابر اساسنامه فدراسیون فوتبال هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید گزینه‌های ریاست خود برای این کمیته‌ها را به مجمع معرفی کنند تا اعضای مجمع در خصوص حضور یا عدم حضور آن‌ها در رأس این کمیته‌ها رأی گیری کنند اما تا این لحظه نه تنها چنین اتفاقی رخ نداده بلکه هنوز برای این کمیته‌ها سرپرست نیز تعیین نشده است.

سرپرستان موقت

البته گویا بلاتکلیفی و سردرگمی در فدراسیون عزیزی خادم یک اتفاق طبیعی است، چون وی در حال حاضر نیمی از فدراسیون فوتبال را با سرپرستان موقت اداره می‌کند! از حضور سرپرست دبیرکلی که به صورت غیر قانونی در این پست حضور دارد تا سرپرست کمیته داوران و کمیته فوتسال که بر اساس قانون حضور آن‌ها کاملاً غیر قانونی است اما آقای رئیس بدون توجه به قانون و اساسنامه فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

افطاری پر سرو صدا

و تأمل برانگیزتر این است که پس از افطاری پر سر و صدای آقای رئیس در باشگاه سایپا برای اهالی رسانه و ماجرای جنجالی کارت هدیه‌های پرسر و صدا به ندرت شاهد انتقاد از سیستم حاکم در فدراسیون هستیم، در حالی که در دوره مدیریت قبلی بارها اسناد و مدارک تخلفات صورت گرفته از سوی همین افراد منتشر می‌شد و با جار و جنجال‌های فراوان از دستگاه‌های نظارتی استمداد می‌شد به این موضوع ورود کنند، اما با ورود منتقدان سابق به بدنه اجرایی فدراسیون فوتبال انگار دیگر از آن اتفاق‌ها نیز خبری نیست و صرفاً چند رسانه معدود جزو منتقدان آقای رئیس هستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.