رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج فلسطین تصریح کرد، هر عملیات زمینی که رژیم صهیونیستی در غزه آغاز کند، همچون تله‌ای برای ارتش آن رژیم خواهد شد.

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم اعلام کرد که ارتش اسرائیل در گذشته عملیات‌های نظامی زمینی را تجربه کرد و شاهد بود که این عملیات‌ها چگونه به ضرر خودش تمام می‌شود.

وی در خصوص سلاح‌هایی که حماس از آنها استفاده می‌کند، عنوان داشت: ساخت سلاح‌ها در نوار غزه انجام می‌شود، حماس به هیچ موشکی از جانب خارج نوار غزه مجهز نمی‌شود.

مشعل پیرامون گسترش دامنه مقاومت نیز اعلام کرد که مردم فلسطین خواهان آزادی هستند و تا زمانی که به آن دست یابند، کنار نخواهند کشید.

خالد مشعل عنوان داشت که تصمیم مقاومت وابسته و در گرو مداخله هیچ یک از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی نیست.

خالد مشعل درمورد احتمال مداخله حزب‌الله در نبرد کنونی عنوان داشت: این تصمیم به هر طرفی که بخواهد به رویارویی کنونی ملحق شود، برمی‌گردد، ما برآورد امور را برای خود طرف‌ها می‌گذاریم.

وی اظهار داشت: حماس و گروه‌های فلسطینی پیچیدگی‌ اوضاع را درک می‌کنند، ما از هیچ طرفی نخواسته‌ایم که مداخله کند، اما امیدواریم که همگان به این نبرد ملحق شوند.

مشعل درمورد آتش‌بس عنوان داشت: همان طرفی که تجاوزات را آغاز کرد، باید آن را متوقف کند، اسرائیل باید از مسجد الاقصی عقب نشینی کند و شهرک‌نشین‌ها را خارج کند و تعدی به غزه و اخراج ساکنان محله الشیخ جراح را متوقف سازد.

وی در مورد میانجی‌گری‌ها گفت: تحرکاتی از جانب مصر و ترکیه انجام می‌شود، دولت آمریکا با طرف‌هایی که با حماس ارتباطاتی دارند، در تماس است، همچنین تماس‌هایی با روسیه برقرار است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج فلسطین تصریح کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بحران کنونی به صورت فزاینده در حال غرق شدن است.

مشعل درمورد توافق‌های عادی سازی کشورهای عربی با تل آویو گفت: عادی سازی‌ از چند سال قبل در حال انجام بوده است، این مساله‌ ضعف موضع عربی و خالی کردن پشت فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد، اما فلسطینی‌ها به خودشان متکی هستند، مردم فلسطین منتظر کسی نمی‌ماند.

مشعل درمورد تماس‌ها با سوریه نیز اظهار کرد: در حال حاضر تماس‌هایی با دمشق وجود ندارد. ما دوره‌ای را در دمشق بودیم و این دوره‌ای طلایی در حمایت رسمی و مردمی بود و آن را ارج می‌نهیم، اما بعد از بحران در این کشور، دیگر شرایط فراهم نبود، اما ما با هیچ کسی دشمنی نکرده و از آنچه که در سوریه رخ می‌دهد، دردمند می‌شویم، امیدواریم که سوریه یکپارچه باقی بماند. آرزومندیم که ثبات سوریه برای تمامی مردم آن برقرار شود، ما طرفی در هیچ بحرانی نیستیم. به دور از تنش‌های طائفه‌ای، نژادی و دینی، ما می‌توانیم همزیستی داشته باشیم و با هم وارد نبردهایمان شویم.

وی در مورد رابطه حماس با عربستان نیز گفت: عربستان کشور بزرگی است، مسئولیت عربستان درمورد مساله فلسطین بزرگ و تاریخی است، ما تماس‌ها و روابط طولانی مدتی داشتیم، طی دوره اخیر تغییری رخ داد و فلسطینی‌ها بدون گناهی بازداشت شدند در حالی که آنها بدی در حق عربستان نکرده بودند، ما امیدواریم که عربستان به آن موضع شناخته شده خود بازگردد و به خودکامگی اسرائیل پایان دهد، اسرائیل پایه و اساس مشکل و نه بخشی از راه حل است.

وی درمورد رابطه حماس با ایران نیز گفت: این روابط عالی است، تهران در کنار حق فلسطین ایستاده است. ما در امور داخلی کشورها دخالت نمی‌کنیم و بخشی از دستورکارهای آنها در میدان‌های دیگر نیستیم.

مشعل ابراز امیدواری کرد که گفتگوی ایران و عربستان موفقیت آمیز باشد و مدیریت منافع مشترک به صورت متوازن صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.