مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: به رغم اقدامات انجام شده با توجه به شرایط سخت آبی پیش رو در تابستان امسال، ساکنان ۱۱۳ روستا با تنش آبی مواجه هستند.

ساکنان ۱۱۳ روستای شهرستان مشهد با تنش آبی مواجه هستند

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان  در نشست با نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: این شرکت در سال ۹۹ ، روستاهای مشهد را برای خدمت رسانی تحویل گرفت.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در سال گذشته نظیر حفر ۱۹ حلقه چاه، بهسازی ۱۶ حلقه چاه، اجرای ۷۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب و استانداردسازی سه هزار و ۵۶۲ فقره انشعاب، مشکل ۴۵ روستا از ۱۴۰ روستای تحویلی دارای تنش آبی برطرف شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: حفر ۲۹ حلقه چاه، احداث ۱۱ مخزن و هفت ایستگاه پمپاژ، اصلاح و احداث ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۵ کیلومتر خط انتقال نیز از جمله مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده برای گذر از تنش آبی تابستان پیش رو است.

اسماعیلیان افزود: کمبود شدید اعتبارات، فراوانی انشعابات غیرمجاز، استفاده از آب شرب برای سایر مصارف از جمله دام روستایی، توسعه بی رویه روستاها و باغ ویلاها، تعداد زیاد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار و کمبود تانکر و عدم همکاری لازم برخی دستگاه ها در صدور مجوز برای انجام عملیات اجرایی از مهمترین چالش های پیش رو در حوزه روستاهاست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستاهای شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت قرار دارند و به رغم مشکلات مالی، به مسائل روستاها توجه کامل می شود و متعهد هستیم تا با تحقق برنامه ریزیهای صورت گرفته و همکاریهای مطلوب دهیاریها و شوراها در امر مشارکت و احداث تاسیسات، مشکلات مردم و روستائیان حل شود.

محمدحسین بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه آب شرب روستایی تحولی بزرگ است، در گذشته  روستاها در وضعیت بلاتکلیفی بودند اما سال گذشته اقدامات شاخصی توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد در راستای کاهش مشکلات تامین آب در روستاها انجام شده است.

حجت الاسلام نصراله پژمانفر دیگر نماینده مردم مشهد نیز در این نشست گفت: در راستای ساماندهی مناسب و مدیریت تنش آبی در روستاها باید بین  روستاهای بخش مرکزی و دیگر بخش ها تقسیم بندی و تفکیک صورت گیرد و اقدامات شرکت باید با گزارش‌های میدانی از روستاها تطبیق داده شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.